دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

کریم اعظمی: روزهای آرام و بی‌حاشیه ابتدای فصل، دیگر برای استقلالی‌ها تکرارشدنی نیست و شکست مقابل استقلال‌اهواز باعث شد تا آنها با حاشیه‌های متفاوتی روبه‌رو شوند.

 از طرفی چالش رسانه‌ای امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل آبی‌پوشان با امیر قلعه‌نویی همچنان ادامه دارد و استقلال چند هفته‌ای است که دوران پرالتهابی را پشت‌سر می‌گذارد.

شاید شکست‌دادن پاس در همدان اوضاع استقلال را کمی آرام‌تر می‌کرد اما این بازی سرد و کسل‌کننده در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید و البته حاشیه‌هایی هم به همراه داشت که مهم‌ترین آن به درگیری صمد مرفاوی با یکی از هواداران پاس همدان مربوط می‌شود که حتی صحنه‌هایی از این درگیری در تلویزیون هم به نمایش درآمد که البته کوتاه بود.

احتمال احضار مرفاوی

 مرفاوی پس از حضور در کنفرانس مطبوعاتی و در حالی که قصد داشت راهی رختکن شود با توهین یکی از هواداران پاس همدان مواجه شد و می‌گویند فردی که روی سکوها حضور داشته فامیلی سرمربی استقلال را به تمسخر گرفته است. همین موضوع واکنش شدید مرفاوی را به همراه داشت و حالا شایعات مختلفی در خصوص احضار او به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود.

می‌گویند شدت درگیری مرفاوی با هوادار پاس به حدی بوده که منجر به پاره شدن لباس طرفین شده است و براساس همین شایعات، سازمان لیگ و کمیته انضباطی در انتظار گزارش ناظر بازی استقلال و پاس هستند و در صورت اثبات درگیری و تخلف سرمربی استقلال، مرفاوی به کمیته انضباطی احضار خواهد شد. در ضمن موضوع احتمال احضار مرفاوی در صورت صحت درگیری‌های همدان توسط کمیته انضباطی تایید شده است.

واکنش باشگاه استقلال

باشگاه استقلال در واکنش به احتمال حضور مرفاوی در کمیته انضباطی، ابراز امیدواری کرد که گزارش ناظر بازی بتواند منعکس‌کننده واقعیت‌ها باشد. حضور تماشاگران پاس پشت نیمکت استقلال و شعارهایی که تعدادی از این هواداران علیه بازیکنان و کادر فنی استقلال سر دادند، واکنش اعضای کادر فنی و مرفاوی را به همراه داشت و در نهایت منجر به برخوردی شد که در پایان مسابقه، حرف‌وحدیث‌های زیادی را به وجود آورد. بعد از این اتفاق، سازمان لیگ و کمیته انضباطی اعلام کردند که برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع منتظر گزارش ناظر این بازی هستند.

در پی این تحولات باشگاه استقلال ابراز امیدواری کرده که ناظر بازی بتواند اتفاقات را به طور واقعی انعکاس دهد. مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در این خصوص می‌گوید: «تعدادی از تماشاگران همدانی رعایت اخلاق را نکردند و حتی تماشاگران ضلع جنوبی ورزشگاه که لباس‌های سبز و قرمز پوشیده بودند در طول 90 دقیقه به بازیکنان و کادر فنی استقلال توهین کردند. ما انتظار داشتیم مسئولان ورزشگاه کاری می‌کردند که تنشی در استادیوم به وجود نیاید اما متاسفانه جایگاه پشت نیمکت استقلال در اختیار تماشاگران پاس بود که این خلاف قانون است.» وی  همچنین خبر درگیری فیزیکی مرفاوی با هواداران همدانی را تکذیب کرد.

شکوری: اگر پاس را می‌بردیم از همدان سالم بیرون نمی‌آمدیم

هادی شکوری، مدافع استقلال در جریان دیدار تیمش مقابل پاس همدان در اثر برخورد شدیدی که با مقداد قباخلو داشت از ناحیه سر دچار مصدومیت شد که این موضوع هم یکی از حاشیه‌های به وجود آمده در این مسابقه بود. شکوری در این خصوص می‌گوید: «من در یک صحنه با بازیکن پاس درگیر شدم و به خاطر ضربه شدیدی که به سرم زد دچار مصدومیت شدم.

در بازی مقابل پاس، تمام توپ‌ها را روی هوا زدم اما در یک صحنه با آرنج بازیکن حریف متوقف شدم ودچار خونریزی شدم. دوست دارم تا جایی که می‌توانم بخیه نزنم چون تا چند بازی مرا دچار مشکل می‌کند، اما اگر مجبور شوم باید چند بخیه بزنم.» وی در مورد عمدی بودن یا نبودن این برخورد ادامه می‌دهد: «این را من نمی‌دانم. من زیاد به این مسائل فکر نمی‌کنم و امیدوارم که او قصد و غرضی نداشته باشد.»

شکوری در مورد بازی مقابل پاس تاکید می‌کند: «اگر چه بازی بار فنی چندانی نداشت اما در کل بازی خوبی بود و فکر می‌کنم بازی نسبتا قابل قبولی ارائه دادیم. پاسی‌ها برای این بازی‌ها ورزشگاه‌شان را هم عوض کرده بودند تا بتوانند کارهای تدافعی را به خوبی انجام دهند. متاسفانه هواداران همدانی بعد از بازی هم یک‌سری مشکلاتی برای ما به وجود آوردند و به بازیکنان ما توهین ‌کردند. ما شانس آوردیم که بازی مساوی شده بود و اگر پاس باخته بود فکر نمی‌کنم سالم از همدان می‌آمدیم. خدا را شکر که سالم به تهران رسیدیم.»

عنایتی: حافظه‌ام را از دست دادم

رضا عنایتی، مهاجم باتجربه استقلال هم در این دیدار از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شد ولی او خوش‌شانس بود که این مصدومیت در نهایت برایش یک اتفاق بد را به همراه نداشت. عنایتی در توصیف صحنه‌ای که نقش بر زمین شد، می‌گوید: «من واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و چند ساعت بعد از بازی فهمیدم که چه حالتی دارم. در آن صحنه با بازیکن حریف برخورد کردم و به سرم ضربه بدی وارد شد و به گفته دکتر، حافظه نزدیکم را به مدت 2 ساعت از دست داده بودم. چند ساعت بعد از بازی هم سردرد شدیدی داشتم ولی خوشبختانه الان وضعیت بهتری دارم و امیدوارم که مشکل خاصی برایم به وجود نیاید.»

عنایتی در مورد بازی می‌گوید: «فکر می‌کنم تساوی عادلانه بود هرچند که ما چند فرصت خوب گلزنی داشتیم. البته به نظر من زمین مسابقه کوچک بود و دو تیم نمی‌توانستند برنامه‌های تاکتیکی خود را به خوبی اجرا کنند و همین موضوع باعث شد تا خیلی‌ها بر این عقیده باشند که بازی پاس و استقلال کسل‌کننده بود.»

کد خبر 93134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز