گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح اختصاص یک پزشک به ازای هر یک‌هزار دانش‌آموز خبر داد.

این در حالی است که معاون سابق پرورشی و تربیت بدنی نیز همین خبر را سال گذشته اعلام کرده بود، ولی پزشکان هنوز به مدارس نرسیده‌اند.

پزشکان وارد مدارس خواهند شد تا سلامت و بهداشت دانش‌آموزان را تامین کنند. این خبری است که سال گذشته معاون سابق پرورشی و تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد. دیروز هم یکی از خبرگزاری‌ها این خبر را به نقل از معاون پرورشی کنونی این وزارتخانه منتشر کرد.

در خبری که به نقل از معاونان سابق و فعلی وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های 87 و 88 مطرح شده ‌است، هیچ‌گونه تفاوتی دیده نمی‌شود. جالب اینکه در هیچ کدام از این دو خبر زمان اجرای این طرح مشخص نشده‌ است.

البته تنها تفاوت عمده 2 خبر تغییر نام معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از «سید‌مهدی امینی» به «علی‌اصغر یزدانی» است.  این در حالی است که براساس استاندارد باید به ازای هر 750 دانش‌آموز یک مربی وجود داشته باشد که هم‌اکنون 3 هزار و 700مربی بهداشت برای حدود 14 میلیون دانش‌آموز در آموزش و پرورش مشغول به کارند.

آیا بهتر نیست به‌جای طرح مجدد موضوع، مسئولان محترم به فکر تامین مربی بهداشت باشند؟ از طرفی با توجه به وضعیت بهداشتی مدارس، سرانه 550 تومانی بهداشتی به‌ازای هر دانش‌آموز را افزایش دهند.

کد خبر 93311

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز