شنبه ۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی از انبوه سازان کشور دعوت کرد در ساخت مسکن مهر با وزارت مسکن مشارکت کنند

 علی نیکزاد ثمرین که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: وزارت مسکن و شهرسازی با انبوه سازانی که کارشان با کیفیت باشد و واحدهای مسکونی را با قیمت مقطوع و یکساله تحویل دهند، مشارکت می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 480 هزار واحد مسکونی در کشور که به دست بخشی از انبوه سازان، ساخته شده، بدون استفاده مانده است، افزود: این واحدها در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار خواهد گرفت.

نیکزاد همچنین از مقاوم سازی و نوسازی 400 هزار واحد مسکونی روستایی کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: بیش از30 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال‌های 87 و 88 برای مقاوم سازی و نوسازی این تعداد واحد مسکونی اختصاص یافته است.

وزیر مسکن و شهر سازی با اشاره به نیاز کشور به ساخت یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی شهری و روستایی اضافه کرد: اکنون یک میلیون و 40 هزار واحد مسکونی مهر در کشور در حال ساخت است.

نیکزاد افزود: از این تعداد 650 هزار واحد را وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری وزارت تعاون و20 هزار واحد را کمیته امداد و 265 هزار واحد را مسئولان شهرهای جدید در کشور می‌سازند.

وی از اعطای تسهیلات جدید به متقاضیان ساخت مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هم خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم همه مردم از نعمت خانه دار شدن بهره مند شوند.

وی همچنین با تکذیب خبر منحل شدن تعاونی‌های مسکن افزود: وزارت مسکن و شهرسازی تعاونی‌های موفقی را که طرح ساخت و ساز مسکن مهر را شروع کرده‌اند، حمایت خواهد کرد.

نیکزاد با اشاره به این که خیرین مسکن ساز هفتاد و یک هزار و سیصد واحد مسکونی مهر را در دولت دهم خواهند ساخت، گفت از این تعداد 500 واحد در چهار محال و بختیاری ساخته می‌شود.

وزیر مسکن و شهر سازی همچنین از افتتاح مجتمع 117 واحدی مسکن مهر فرهنگیان شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری تا دهه فجر امسال خبر داد و تاکید کرد: تا دهه فجر امسال 250 واحد مسکونی مهر در چهار محال و بختیاری تکمیل و آماده واگذاری     می‌شود.

وی همچنین از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تسریع ساخت مسکن مهر در  شهرستان‌های شهرکرد و بروجن خبر داد.

وزیر مسکن و شهر سازی که به منظور بازدید طرح‌های مسکن مهر در شهرستان‌های لردگان، بروجن، شهرکرد و شهرهای فرخ شهر و فرادنبه به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود، دیشب این استان را ترک کرد.

کد خبر 93493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز