امیر حاج رضایی: به نظر من پرسپولیس شرایط خوب خود را رفته‌رفته به دست می‌آورد.

 من از ابتدای قضاوت خودم در مورد مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر تاکید کردم که قهرمانی بین اصفهان و تهران است.

 معتقدم استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن و سپاهان شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند و البته پرسپولیس هم رفته‌رفته شرایط خوب خود را به دست خواهد آورد. در واقع معتقدم بازگشت پرسپولیس به کورس مدعیان قهرمانی بازی‌های لیگ را جذاب‌تر خواهد کرد. ضمن اینکه این تیم با صدر جدول 4 امتیاز فاصله دارد و این باعث می‌شود آنها با انگیزه بیشتری بازی‌های آینده خود را دنبال کنند.

شاید خیلی‌ها این روزها به نقش موثر حبیب کاشانی در پرسپولیس اشاره کنند. من این مسئله را قبول دارم. حداقل اینکه هواداران پرسپولیس خاطره خوشی از حبیب کاشانی دارند. از این گذشته هر تیمی که در رقابت‌های لیگ امسال با آرامش و تمرکز بیشتری حرکت کند، می‌تواند به موفقیت برسد.

اما در مورد کادر فنی پرسپولیس هم باید بگویم کرانچار حالا تمرکز بیشتری روی مسائل فنی دارد. من یک بار در مورد او دست به امتحان زدم و گفتم بعد از برکناری 12 ساعته‌اش هرگز نباید به پرسپولیس برمی‌گشت. این کار او باعث شد من یک نمره منفی برای او ثبت کنم اما از طرفی معتقدم شخصی که سرمربیگری کرواسی را در جام جهانی تجربه کرده است به خوبی می‌تواند مشکلات فنی پرسپولیس را حل کند.

امیدوارم در خصوص کرانچار دست به نقد منصفانه‌ای زده باشم. اما پرسپولیس این روزها با مسئله مهم دیگری هم درگیر شده است؛ موضوع بازگشت کریمی. علی کریمی بازیکن بزرگی است. او در استیل‌آذین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است اما آیا او می‌تواند در پرسپولیس همین نمایش را از خود نشان دهد؟ هیچکس در توانایی‌های علی کریمی تردید ندارد. به خصوص اینکه پرسپولیس در خط هافبک دچار مشکلاتی است.

مسئولان این باشگاه در ابتدای فصل ترجیح‌ داده‌اند ستاره دیگر تیم‌ها را جذب کنند. به همین دلیل میثم بائو را از ابومسلم، شیری را از برق شیراز، جلال اکبری را از سپاهان و چند ستاره دیگر را جذب کردند اما آنها نتوانستند عملکردی را که سال گذشته در تیم‌هایشان داشته‌اند در پرسپولیس تکرار کنند. این در حالی است که من معتقدم علی کریمی در فوتبال بی‌ستاره ما، تبدیل به ستاره شده است. واقعا نمی‌دانم او می‌تواند در پرسپولیس موفقیت‌های گذشته را دوباره تکرار کند یا خیر.

شما وقتی به کاکا نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که این بازیکن برزیلی در میلان از کیفیت بالایی برخوردار بود اما در رئال‌مادرید هنوز نتوانسته است قابلیت‌های فنی خودش را نشان بدهد. این تردید در مورد کریمی هم وجود دارد. اینکه اگر این بازیکن جای خود را عوض کند و از استیل‌آذین به پرسپولیس بیاید، موفق خواهد بود یا خیر.

کد خبر 93708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز