گروه شهری: مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت امام هشتم(ع) گفت:

این مرکز به مناسبت ولادت امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی در این باره گفت: مرکز فعالیت‌های دینی در آستانه‌ ولادت باسعادت آن امام همام، اقدامات و ویژه ‌برنامه‌های بسیاری داشته که از آن جمله می‌توان به برگزاری مراسم جشن ولادت با سعادت امام هشتم(ع) در 88 مسجد، 88 حوزه علمیه، 88 حسینیه و همچنین در پارک‌های شاخص شهر تهران اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری مراسم سخنرانی و مدیحه ‌سرایی در نمازخانه‌های مربوط به مناطق 22‌گانه شهرداری تهران و برگزاری مسابقه اینترانتی «پنجره‌ای به آسمان» ویژه کارکنان شهرداری تهران به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع) در پرتال شهرداری تهران با عنوان امام هشتم، 8برنده، 8 جایزه ارزنده از دیگر برنامه‌هاست.

مشاور شهردار تهران همچنین در جمع علما و روحانیون در فرهنگسرای ابن سینا ضمن گرامیداشت دهه کرامت و تبریک خجسته سالروز میلاد علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) گفت: سخن گفتن از شخصیت والای دهمین ستاره آسمان عصمت و هشتمین اختر برج امامت، آسان نیست بلکه برداشتن قطره از دریایی بیکران است. ولی همین قطره، دریای دیگری است که تشنگان معرفت را سیراب می‌کند.

وی همچنین افزود: حرم و حریم مصفای ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) قبله‌گاه شیفتگان و دلدادگان در سراسر ایران است و این عشق و ارادت تا جایی است که حتی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، حضرت آیت‌ا.. خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دستمال سفیدی را که برای غبارروبی مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) با گلاب ناب آغشته شده را می‌گیرند و پس از غبارروبی به سر و صورت مبارک خود می‌کشند.

ناصحی عنوان کرد: امام رضا(ع) در روز پنجشنبه یازدهم ذیقعده سال 148 هـ .ق در مدینه دیده به جهان گشود. مدت امامت ایشان حدود 20 سال طول کشید که 17 سال آن در مدینه و 3 سال آخر در خراسان گذشت.

پس از پدر بزرگوارش مرجع انام و ملجأ مسلمین بوده و سیل مردم معارف پرور از علم و فضیلت، از دانش و مکارم اخلاقی و مکتب تربیتی آن حضرت بهره‌مند می‌شدند و هر کس به اندازه استعداد و لیاقتش بهره می‌گرفت.

کد خبر 93980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز