همشهری آنلاین: دبیر کل ناتو در سفر به امارات نظاره‌گر امضای توافقنامه امنیتی میان نانو و این کشور بود

به گزارش ایسنا،به نقل از خبرگزاری فرانسه بعد از امضای این توافقنامه، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو تصریح کرد که کشورهای غنی از نفت حوزه خلیج‌فارس با همان خطراتی که کشورهای عضو ناتو با آن روبه‌رو هستند، مواجه می‌باشند.

دبیرکل ناتو، در کنفرانسی در ابوظبی در مورد روابط ناتو و امارات گفت: خطرات مشابه و تهدیدهای فزاینده امنیت تمام کشورها را تحت‌ تأثیر قرار داده است.

راسموسن خاطرنشان کرد که میان این تهدیدها می‌توان به افراطی‌گری، تروریسم، جرائم چند ملیتی و دسترسی خطرناک‌ترین تروریست‌ها به خطرناک‌ترین تسلیحات در جهان اشاره کرد.

دبیرکل ناتو در ادامه اظهار داشت: ما در کمک به کشورهایی همچون افغانستان و عراق، ایجاد ثبات در خاورمیانه و جلوگیری از بروز بحران‌های دیگر در سومالی و سودان از منافع مشترک برخورداریم.

دبیرکل ناتو همچنین خواستار حل ‌و فصل روند صلح خاورمیانه براساس راه‌حل دو کشور مستقل اسرائیل - فلسطین که مردم‌شان در کنار یکدیگر در صلح و امنیت زندگی کنند، شد.

راسموسن در سفر به امارات، نظاره‌گر امضای توافقنامه امنیتی میان امارات و ناتو بود.

امارات و سه کشور عربی دیگر شامل بحرین، کویت و قطر در طرحی با هدف تقویت همکاری میان ناتو و کشورهای عربی حضور دارند.

راسموسن همچنین خاطرنشان کرد که اگر امارات از سوی دو کشور همسایه خود مورد حمله قرار گیرد، از سوی مجامع بین‌المللی محافظت خواهد شد.

این اظهارنظر دبیرکل ناتو براساس توافقنامه امنیتی میان ناتو - امارات اعلام شده است.

شیخ عبدالله ‌بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز این توافقنامه را نشانه تحکیم روابط میان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با ناتو دانست.

دبیرکل ناتو همچنین خاطرنشان کرد: اسرائیل باید تمامی گام‌های لازم را برای کمک به بهبود زندگی فلسطینیان بردارد و به فعالیت‌های استعماری خود پایان بدهد.

وی همچنین از فلسطینیان خواست که در موسسات غیرنظامی و ساختار امنیتی خود اصلاحاتی اعمال کنند.

راسموسن گفت: اسرائیل باید از مناطق اشغالی فلسطینیان پس از انتفاضه الاقصی در سال 2000، خارج شود و در راستای انجام اقدامات لازم برای تشکیل یک کشور مستقل و دموکراتیک فلسطینی آمادگی داشته باشد.

کد خبر 94016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز