همشهزی آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به فاصله داشتن شاخص‌های درمانی استان خراسان رضوی نسبت به شاخص‌های کشوری گفت:

کندی نوسازی بافت‌های فرسوده اطراف حرم رضوی مشکلات بهداشتی فراوانی ایحاد کرده است.

به گزارش ایسنا مرضیه وحیددستجردی در حاشیه افتتاح چند پروژه در مشهد شنبه 9 مهر در نشست شورای اداری مشهد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری بخش سلامت و بهداشت به طور مناسب و کامل منظور نشده است و این خود دلیل کمبود تعداد خانه‌های بهداشت و تعداد مراکز بهداشت شهری می‌باشد.

وی افزود: وقتی زائران به عنوان سفیران جهان تشیع به زادگاه‌های خود باز می‌گردند، باید پیام ما برای آن‌ها رسیدگی و ساماندهی مناسب باشد و همچنین هیات دولت نیز باید بیشترین توجه را به این کلانشهر مذهبی داشته باشد.

وزیر بهداشت در خصوص دلیل فاصله داشتن شاخص‌های درمانی استان خراسان رضوی نسبت به شاخص‌های کشوری گفت: از مهمترین دلایلی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که همه فکر می‌کنند مشهد به لحاظ زائرپذیری بالا، شهر برخورداریست و این خود باعث می‌شود اعتباری برای آن‌ها منظور نشود.

وحیددستجردی در خصوص بافت فرسوده اطراف حرم رضوی و مشکلات آن نیز تصریح کرد: 30 درصد از بافت فرسوده اطراف حرم ساماندهی شده است و با توجه به کندی کار مشکلات فراوانی را در حوزه بهداشت ایجاد کرده است.

وی افزود: در بازدید سرزده از چند مسافرخانه اطراف حرم متوجه شدیم که این مسافرخانه‌ها مامن بیماری‌های فراوانی شده‌اند و تنها راه حل برای بهبود این مسافرخانه‌ها اتمام پروژه نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم می‌باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود رویکرد فرهنگی در این سفر افزود: اگر بخواهیم مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام باشد باید برای حاشیه شهر و مشکلات آن و همچنین معضل فاضلاب چاره‌اندیشی شود و برای رسیدن به این مهم باید دستگاهای مختلف با یک همکاری بین بخشی معضلات را حل کنند و با یک برنامه‌ریزی درست به مشکلات عمیق‌ بیشتر پرداخت شود.

کد خبر 94151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز