مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم آغاز بهره‌برداری همزمان 8 ایستگاه جدید آتش‌نشانی شب گذشته با حضور شهردار تهران در ایستگاه 88 که به نام امام رضا(ع) نامگذاری شده است برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سما،  مهندس محمدرضا حاجی‌بیگی مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم با قدردانی از همه کسانی که در احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند گفت: با آغاز به کار این 8 ایستگاه شمار ایستگاه‌های تهران به 91 ایستگاه رسید و تا پایان سال به 94 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

وی مکان احداث ایستگاه‌های جدید و موقعیت جغرافیایی آنها را با توجه به مناطق مختلف شهر تهران مناسب و عالی توصیف و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 ایستگاه دیگر آتش‌نشانی در حال ساخت و 4 مجموعه ورزشی فرهنگی نیز در دست احداث است.

حاجی‌بیگی آموزش آتش‌نشانان داوطلب را از جمله برنامه‌های مهم سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و افزود: به منظور ‌ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه تا کنون به 771 هزار نفر آموزش عمومی ایمنی داده شده و امسال هم آموزش‌های آتش‌نشانان داوطلب از جمله برنامه‌هایی است که ادامه می‌یابد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 3500 آتش‌نشان داوطلب دوره دیده داریم که در میان آنها شمار بانوان بسیار چشمگیر است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: مهم این است که ما بتوانیم تعامل و همکاری خود را با مردم عمیق‌تر و بیشتر کنیم.

وی اهمیت امر پیشگیری را در ارتقای سطح فرهنگ ایمنی مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی در این زمینه پیشرفت خوبی دارد و سیاست ما بر این است که بر تمام ساخت و سازها از پایه نظارت داشته باشیم و به همین منظور نیز در حال حاضر 150 نفر در حال آموزش هستند که ضمن نظارت بر ساخت و سازها، ایمنی آنها را نیز پیگیری می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر همه ساخت و سازها باید از نظر ایمنی به تایید سازمان آتش‌نشانی برسد و به دنبال این هستیم که از سال آینده به ساختمان‌هایی که از نظر ایمنی مشکل ندارند نشان ایمنی بدهیم که می‌تواند موجب ارتقای فرهنگ ایمنی شود و تاثیر بسیار خوبی از نظر اجتماعی و حتی اقتصادی در جامعه داشته باشد.

حاجی‌بیگی تصریح کرد: توجه به حفظ جان و مال مردم از مسئولیت‌ها و وظایف ما است که همیشه بر آن تاکید داریم و همه این تلاش‌ها و هزینه‌ها به عمل می‌آید و صرف می‌شود تا مردم ایمن‌تر باشند و این افتخار را داریم که توانسته‌ایم رضایتمندی 83 درصدی مردم را به خود اختصاص دهیم.

این گزارش حاکی است در این مراسم شهردار تهران به پاس قدردانی از آتش‌نشان شهید اصغر مولایی و آتش‌نشان جانباز حسینعلی میرزا لوح سپاس به خانواده آنان اهدا کرد. همچنین 7 نفر از آتش‌نشانان و نجاتگران نمونه سازمان آتش‌نشانی تهران نشان پر افختار آتش‌نشان شجاع را از دست شهردار تهران دریافت کردند.

محمود جاویدفر، علیرضا بابایی و حمیدرضا باقری راد به عنوان آتش‌نشان شجاع و نادر زارع تیموری، محمد حیدری، محمد گلابیان و اصغر بختیاری به عنوان نجاتگران شجاع، نشان دریافت کردند.

دکتر قالیباف در این مراسم با بهره‌ برداری از لوح یادمان احداث 8 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در ایستگاه 88 امام رضا(ع)، آغاز بهره ‌برداری همزمان از این ایستگاه‌ها را اعلام کرد.

کد خبر 94394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز