مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از توقیف خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا از ابتدای هفته آینده خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید هادی هاشمی در نشست خبری افزود: خودروهای توقیف شده با احراز مالکیت، ارائه برگه عدم خلافی، بررسی سوابق تخلف و دریافت ضمانت که شناسنامه خودرو یا گواهینامه است، برای رفع عیب ترخیص موقت می‌شوند.

وی گفت: اکنون 3 میلیون و 800 دستگاه خودرو در تهران تردد می‌کند که 2 میلیون و 200 دستگاه از آن‌ها باید معاینه فنی دریافت کنند و بقیه که کمتر از 2 سال عمر دارند؛ به معاینه فنی نیاز ندارند.

سرهنگ هاشمی با بیان این که آمار دقیقی از خودروهایی که معاینه فنی دارند، وجود ندارد، گفت: با کنترل تصادفی می‌توان اعلام کرد که 80 درصد خودروهای تهران معاینه فنی دارند.

سرهنگ هاشمی بر نصب برچسب معاینه فنی به عنوان راه تشخیص پلیس تاکید کرد و افزود: 7 هزار تومان جریمه و در صورت توجه نکردن به فرمان پلیس 13 هزار تومان جریمه دیگر در انتظار رانندگان متخلف و خودروهای بدون معاینه فنی است.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از مردم خواست: به علت ایستایی هوا در نیمه دوم سال، احاطه تهران با کوههای بلند، وزش باد از سمت غرب و انتقال دود هواپیماها به شهر و این که هوا رو به سردی می رود برای کاهش آلودگی هوا وسایط نقلیه خود را بازدید فنی کنند.

کد خبر 94419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز