پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه ایران ادعاهای صدر اعظم آلمان را درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران رد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای آنگلا مرکل در مجلس نمایندگان آمریکا، اظهارات وی را تبلیغاتی، متاثر از افکار لابی‌های صهیونیستی و مغایر با منافع ملت آلمان دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: خانم مرکل در اوضاعی اتهاماتی واهی را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می‌کند که کشورمان از اعضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) است و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم بارها صلح آمیز بودن ماهیت این فعالیت‌ها را تائید کرده است.

صدر اعظم آلمان در مجلس نمایندگان مجلس آمریکا مدعی شده بود ایران در پی دستیابی به فناوری هسته‌ای نظامی است.

مهمان پرست در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به فروش زیر دریایی های "دلفین" ساخت آلمان به رژیم صهیونیستی که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارد، تاکید کرد: ‌صدر اعظم آلمان در اقدامی مغایر با هنجارهای پذیرفته شده بین المللی چنین اتهاماتی را بدون قرائن مستند و بی پایه مطرح می‌کند.

وی تصریح کرد: خانم مرکل با ترجیح منافع برخی رهبران رژیم صهیونیستی، اصول و ارزش‌های مردم آلمان را مخدوش کرده است.

به گفته کارشناسان مسائل هسته‌ای، رژیم صهیونیستی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد که در مرکز هسته‌ای دیمونا تولید شده است.

کد خبر 94515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز