گروه شهری: شهردار تهران در پیامی به کنفرانس بین المللی استراتژی ها و تکنیک های حل مسئله تاکید کرد:

گذشت زمان نشان داده است که به دلیل عدم شناخت صحیح و به موقع محیط و عدم اتخاذ روش های منطقی کشف و حل مسایل سازمان شهرداری به عنوان یک سیستم باز در تعامل با مردم از یک سو و دولت ها از سوی دیگر دچار تعارض شده و در اکثر مواقع با یکی از دو قطب فوق یا هر دو دچار چالش و تنش گردیده است.
در این پیام همچنین اشاره شده است که علی رغم برخورداری سازمان شهرداری و به عبارت کلی مدیریت شهری از عمر سازمانی  یک صد ساله متاسفانه نشانه های موجود عبور از مراحل بلوغ سازمانی و نیل به مراحل نهایی عمر سازمانی از منظر مدیریت علمی را منعکس نمی کند زیرا علی‌القاعده شهرداری تهران در یک حرکت پیش رونده بسوی تعالی سازمانی در ابعاد مختلف امروزی می‌ بایست به عنوان سازمان پیشگام آخرین روش‌ها و متد های مدیریتی را ارائه می کرد و سایر بخش ها از این منظر از تجارب حاصله استفاده می‌کردند.
قالیباف افزوده است : شهرداری تهران با نگاهی جامع به مسائل شهری و توجه به تمامی مسئولان و دست اندرکاران امر مدیریت شهری در صدد آن است که از تجربه یکصد ساله خود به عنوان سازمانی کهن اما چابک و سازمانی کاملا فنی و تخصصی اما منعطف و متکی بر تحولات محیطی به عنوان یک سیستم فنی - اجتماعی از دستاوردهای علمی و تجارب دانشگاهی استفاده کند.
در این پیام همچنین آمده است که در این  مرحله از نظر سیر مدیریت راهبردی توصیه می شود که چشم انداز مطلوب و مورد وفاق همگان تهیه و عوامل راهبردی موثر جهت نیل به آن شناسایی گردند طبعا در این گام نیاز است که آینده محیط شهری و حیطه جغرافیایی مورد عمل آن تعیین تکلیف گردیده و در ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و کالبدی با در نظر گرفتن جنبه های ایمنی و امنیتی به طور روشن و واضح ترسیم گردد این مهم به عهده برخی از دستگاه های اجرایی دولتی و شورای محترم اسلامی شهر تهران قرار دارد و در این خصوص مطالعات و بررسی های انجام شده در قالب طرح های جامع و تفصیلی و چشم انداز شهر تهران مراحل نهایی خود  را می گذراند .
مرحله بعدی آموزش نیروی انسانی شهرداری تهران جهت پذیرش دیدگاه تحول و آماده سازی سایر دست اندرکاران مدیریت شهری و شهروندان محترم برای ورود به جریان مدیریت شهری با رویکردهای نوین ارزشی و علمی می بایست مورد عنایت قرار می گرفت لذا به همین منظور طرح های آموزشی تحت عنوان سلسله آموزش های کوثر که مبین این رویکرد است طراحی گردیده است .
شهرداری تهران به طور عملی و کاملا کاربردی از مرحله آموزش برای کشف مسئله تا مرحله کارگاه های همفکری برای حل مسئله همراه و هماهنگ با این همایش بین المللی حرکت نموده است .
سه مسئله پیش روی شهرداری تهران یعنی :
-  چگونگی اصلاح بافت فرسوده شهری
- چگونگی همگانی نمودن فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی
- چگونگی مدیریت مشارکتی در امور شهری در راستای استفاده بهینه منابع موجود یا ابداعی
به عنوان موضوعات قابل طرح در بخش مدیریت شهری در جریان این سمینار مورد ارزیابی قرار می گیرد تا با روش های نوین برای تعالی سازمانی برآیند حل مسئله طی گردد.

وب سایت کنفرانس بین المللی استراتژی ها و تکنیک های حل

کد خبر 9464

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز