همشهری آنلاین: دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران از برپایی بیست و پنجمین دوره این جشنواره قرآنی طی روز‌های 17 تا 19 مهرماه سال آینده با میزبانی شهر مشهد مقدس خبر داد

«عیسی علیزاده»، دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اعلام این مطلب گفت: بیست و پنجمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران از 17 تا 19 مهر ماه سال 1389 هم‌زمان با اول ذی‌القعده و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

معاون سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با اشاره به برپایی بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران در مشهد مقدس، تصریح کرد: شهر مشهد مقدس سال آینده به پیشنهاد «محمود صلاحی» استاندار خراسان رضوی بار دیگر میزبان برترین‌های قرآنی دانشجویان سراسر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که اکثریت دانشجویان و هیئت داوران بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران، شهر مشهد را به دلیل وجود بارگاه رضوی مناسب‌ترین مکان برای برپایی مسابقات قرآن می‌دانستند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران در مشهد مقدس این خاصیت را دارد که اکثر شرکت کنندگان از حضور در این جشنواره رضایت دارند و میزبان جشنواره در شهر مشهد نیز جهاد دانشگاهی واحد خراسان رضوی خواهد بود.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران افزود: جشنواره در هر شهری که برگزار می‌شود، جهاد دانشگاهی آن شهر میزبان بومی و محلی مسابقات خواهد بود و جهاد دانشگاهی واحد خراسان رضوی نیز یکی از منسجم‌ترین واحدهای جهاد دانشگاهی است و تجربه موفق برگزاری چند دوره جشنواره را دارد.

علیزاده عنوان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، ترجمه، تفسیر، حفظ پنج جزء، 10جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم برگزار می‌شود، البته مسابقات ترجمه و تفسیر قرآن در بین آقایان و بانوان دانشجو به صورت مشترک برگزار می‌شود و پنج نفر برگزیده مسابقات در هر رشته معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: در نظر داریم تا قبل از برپایی بیست و پنجمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران نشستی با حضور داوران بین‌المللی قرآن کریم از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برپا شود تا نظرات این کارشناسان فن را برای رفع نواقص آئین‌نامه داوری مسابقات اعمال کنیم.

علیزاده تصریح کرد: به طور حتم از نظرات و پیشنهادات دانشجویان که در جشنواره بیست و چهارم مطرح شده است برای هرچه باشکوه‌تر و بهتر برگزار شدن جشنواره بیست و پنجم استفاده خواهد شد.

یادآوری می‌شود، محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی اول آبان‌ماه سال جاری با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه مطبوعات از برگزاری جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان برای سال‌های آتی در استان خراسان رضوی استقبال کرده و گفته‌ بود: شهر مقدس مشهد توانایی میزبانی انواع فعالیت‌های بزرگ فرهنگی و قرآنی را دارد.

صلاحی بیان کرد: زمانی که کیفیت جشنواره و چهره‌های مصمم دانشجویان را مشاهده کردم، این انگیزه در من ایجاد شد تا میزبان بیست و پنجمین و حتی بیست و ششمین جشنواره در استان خراسان رضوی باشم، چون محشور بودن با قرآن و هم‌نشینی با افرادی که فعالیت قرآنی می‌کنند سعادت بزرگی است و برای من افتخار بود که در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره شرکت داشته و پیام رئیس‌جمهور به این جشنواره قرآنی را قرائت کردم.

بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران 18 تا 20 مهر ماه سال جاری با حضور 450 دانشجو از برگزیدگان مراحل دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی ــ کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز تربیت دانشجوی آموزش و پرورش و دانشکده علوم قرآنی در شهر مشهد برگزار شد. 

کد خبر 94961

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز