گروه ادب و هنر: ظهر23 آبان در نخستین روز از هفته کتاب، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و سید محمد حسینی، وزیر ارشاد در بوستان گفت‌وگو حضور می‌یابند تا هفتمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان را افتتاح کنند

هفتمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توسط مؤسسه نشر شهر و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز آغاز به کار می‌کند و به‌جز شهردار تهران و وزیر ارشاد، جمعی از مدیران ارشد حوزه فرهنگ، در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران گرد هم جمع می‌آیند تا این رویداد فرهنگی را با حضور خود همراهی کنند.

بنابر اعلام سید امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نشر شهر، هفتمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان با هدف تجهیز کتابخانه‌های مدارس شهر تهران در تمامی مقاطع، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های عمومی تهران، خوابگاه‌های دانشجویی تازه‌تأسیس شهر تهران به کتاب‌های تازه انتشاریافته و احیای جایگاه شایسته کتاب در میان دانش‌آموزان و ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، 25 میلیارد ریال بودجه اهدای کتاب برای 6 هزار و 400 واحد آموزش و پرورش، 80 حوزه علمیه شهر تهران، 40 خوابگاه دانشجویی تازه تأسیس و 144 کتابخانه عمومی شهر تهران در نظر گرفته شده است و بیش از 523 ناشر در فراخوان نمایشگاه شرکت کردند که پس از بررسی کتاب‌های رسیده به دبیرخانه 15 هزار عنوان کتاب تأیید شده است.

تاکنون 6 دوره نمایشگاه یاد یار مهربان برگزار شده است، در ششمین دوره این نمایشگاه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال کتاب اهدا شد و در 5 دوره گذشته نیز بیش از 150 میلیارد ریال برای تجهیز مدارس به کتاب و لوازم ورزشی و وسایل کمک آموزشی هزینه شده است.

همچنین در بخش جنبی نمایشگاه، غرفه‌ای برای معرفی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اطلاع‌رسانی بیماری آنفلوانزای نوع آ درنظر گرفته شده است و بیش از 40 شرکت عرضه‌کننده محصولات مرتبط با مدارس حضور دارند.

آغاز برنامه‌های هفته کتاب

اما 23آبان نخستین روز هفته کتاب است و وزارت ارشاد به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور تدارک دیده است و سید محمد حسینی، وزیر ارشاد از برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب و مطلوب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داده است.

او به ستاد اطلاع‌رسانی هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: فعالیت‌های زیادی برای برگزاری مطلوب برنامه‌های هفته کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی شده است و امیدواریم شاهد برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته کتاب باشیم. وی از آغاز برنامه‌های هفته کتاب از23 آبان خبرداد که تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 95106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز