گروه سیاسی: روز پنجشنبه اعضای هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری، در قم به دیدار برخی مراجع رفتند

و ضمن ارائه گزارشی از تحولات داخلی کشور، سخنان آن مراجع را شنیدند.

در این دیدارها حبیب‌الله‌ عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری را محمدرضا باهنر رئیس جامعه اسلامی مهندسین، محسن کوهکن و حسن غفوری فرد، سخنگو و عضو هیات رئیسه مجلس همراهی می‌کردند.

این برنامه اعضای هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری معطوف بود به دیدار با 4مرجع تقلید و از اینکه آیا برنامه‌ای برای دیدار با علمای دیگر قم در روزهای آینده وجود دارد یا خیر  صحبتی نشد. بعد از این دیدارها باهنر، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی جبهه پیروان خط امام و رهبری همسویی با جامعه روحانیت مبارز تهران، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مراجع و در رأس آن مقام معظم رهبری است، گفت: مشکلات داخلی کشور از جمله مباحث اقتصادی و بحث هدفمند کردن یارانه‌ها از مباحثی بود که در دیدار با مراجع تقلید قم بررسی شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان خارجی به‌شدت نظام را مورد حمله قرار داده‌اند و برخی تلاش می‌کنند میدان وحدت و اعتماد متقابل ملت و نظام را مخدوش کنند، مراجع در این دیدارها بر وحدت ملی تأکید کردند.

خط مرجعیت

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: خط مرجعیت، خط دین، اسلام و قرآن است و این نهاد هرگز وارد خطوط سیاسی و جناحی نمی‌شود. به گزارش مرکز خبر حوزه، وی اظهار داشت: کسانی که با محوریت روحانیت حرکت می‌کنند و به‌دنبال اهداف اسلام باشند به هدف خود خواهند رسید، اما کسانی که در فکر تخریب هستند نه تنها در اندیشه حفظ رهبری نیستند، بلکه به اسلام خیانت می‌کنند و باید خود را اصلاح کنند.

صافی گلپایگانی به حفظ حریم دیگران اشاره و خاطرنشان کرد: اگر به حفظ حریم دیگران توجهی نشود و هر کس هر کاری را که بخواهد، انجام بدهد بسیار خطرناک است و دشمن با این رفتارها به اهداف خود نزدیک می‌شود.

اختلاف نعمت نیست

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز روز پنجشنبه در دیدار اعضای هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نکند روزی پیش آید و بگویند سخن از وحدت واقعی فتنه است، اینکه سخن از وحدت را فتنه بدانیم، مفهومش این است که ما اختلاف را نعمت می‌دانیم.

وی تهدیدهای خارجی و مشکلات اقتصادی را 2 مشکل مهم کشور دانست و اظهار داشت: امروز کشورهای خارجی دست به دست هم داده‌اند و روز به روز متحدتر می‌شوند؛ تصور نکنیم نخستین و آخرین مشکل آنها با ما مسئله انرژی هسته‌ای است، آنها هر روز بهانه تازه‌ای می‌تراشند.

مکارم شیرازی در ادامه این دیدار که ایلنا مشروح آن را منتشر کرد، افزود: مشکل دوم کشور ما مشکلات اقتصادی است که براثر خشکسالی، بحران جهانی اقتصادی، و گاهی مدیریت نادرست و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها به‌وجود آمده است.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها،گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تحول مهمی است که در اقتصاد واقع می‌شود و حل این مشکل به محیطی آرام و بدون تنش نیاز دارد.

وی با شنیدن گزارشی که از سوی عسگراولادی و باهنر خوانده شد، اظهارداشت: باید بدانیم که در انتخابات، بسیاری از وفاداران به نظام و انقلاب حضور یافتند و اینان هرگز مخالف انقلاب و نظام نیستند و باید با آنها وحدت داشته باشیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی نیز در دیدار اعضای هیات رئیسه جبهه پیروان خط امام و رهبری، به تبیین حق‌طلبی از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: ما وظیفه داریم که اول حق را شناخته، بعد افراد را با حق محک بزنیم، نه اینکه در شناخت حق به‌دنبال افراد باشیم.اعضای این جبهه با آیت‌الله سبحانی نیز دیدار کردند.

کد خبر 95112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز