شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر جدید آموزش و پرورش که یک هفته پس از رای اعتماد مجلس، به این وزارتخانه رفت، «ارتقای مرجعیت معلم در جامعه» و «استفاده از نخبگان» را مهم‌ترین اولویت کاری خود اعلام کرد.

به گفته حمید‌رضا حاجی‌بابایی، زیرساخت‌های تحول در آموزش ‌و پرورش آماده شده و با ارتقای مرجعیت معلمان و تقویت جایگاه آموزش و پرورش برنامه‌محور محقق خواهد شد.

وی درباره نحوه جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: از نخبگان برای انتخاب بهترین‌ها جهت  آموزش و پرورش استفاده خواهد شد. در حوزه صف باید از معلمانی استفاده شود که توان بیشتری برای تدریس دارند.

ادامه طرح ساماندهی نیروی‌انسانی

حاجی‌بابایی درخصوص ادامه طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم گفت: این طرح را باید در آموزش و پرورش داشته باشیم. هدف از ساماندهی کم یا زیاد کردن نیست، بلکه هدف استفاده بهینه از نیروهاست. یکی از نتایج اجرای طرح ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش، استفاده از نیروهای آزاد شرکتی در مدارس است.

طرحی برای آوردن نیرو ندارم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات احتمالی اعلام کرد: هیچ فکری در مورد وارد کردن نیروهای جدید و یا جایگزینی نیروهای قبلی نکردم. معیارم «کار» و «کارآمدی» است. البته اینکه چه کسی می‌تواند در چه مسئولیتی بهتر خدمت کند، باید مورد بررسی قرار گیرد.

تأخیر در برگزاری معارفه رسمی

پیش از این اعلام شده بود آیین معارفه و تودیع وزرای قبلی و فعلی آموزش و پرورش امروز در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد که به‌دلیل «تراکم ملاقات‌های رئیس‌جمهوری با مهمانان خارجی» به تعویق افتاد. وزیر آموزش و پرورش در این باره گفت: «دکتر احمدی‌نژاد درصدد بود شخصا در مراسم تودیع و معارفه باشند که به‌دلیل حضور چند مهمان خارجی در نهاد ریاست‌جمهوری این مراسم به هفته آینده موکول شد.» دعوت گزینشی از خبرنگاران رسانه‌ها برای پوشش خبری این آیین از نکاتی است که از زمان حضور سرپرست سابق وزارت آموزش  و پرورش در این وزارتخانه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

 رقابت داغ برای همراهی وزیر در آسانسور

وزیر آموزش و پرورش که بالاخره دیروز بدون معارفه رسمی به محل کارش رفت، با استقبال معاونان و مدیران ستادی این وزارتخانه روبه‌رو شد.

نخستین روز کاری حاجی‌بابایی حاشیه‌های جالبی نیز به‌دنبال داشت. ایلنا در این‌باره نوشت:
- رقابت مدیران ستادی آموزش و پرورش، برای سوار شدن به آسانسور همراه حاجی‌بابایی دیدنی بود.
- مسئولان برگزاری مراسم خودروی شخصی وزیر آموزش و پرورش را 40دقیقه‌ای در کوچه کناری وزارت آموزش و پرورش نگه داشتند تا علی‌احمدی برسد.
- به‌دلیل تاخیر وزیر سابق آموزش و پرورش، حاجی‌بابایی40 دقیقه‌ای در کوچه کناری وزارتخانه منتظر ماند.
- حضور ماشین حمل پول مقابل در وزارت آموزش و پرورش و اسکورت آن از سوی ماموران بانک، صلوات‌های مدیران ستادی را به‌دنبال داشت، زیرا آنها فکر کردند که وزیر آمده ولی از آقای وزیر خبری نبود.
- نبودن معاون پرورشی و تربیت بدنی و معاون آموزش و نوآوری و تعداد کم نیروهای ستادی در این آیین تعجب بر‌انگیز بود.

دعای وزیر سابق در حق وزیر جدید

ایسنا هم درباره حاشیه‌های شروع به‌کار وزیر جدید آموزش و پرورش نوشت: وزیر سابق آموزش و پرورش با شکر‌‌گزاری‌های پیاپی ابتدای سخنانش در مورد انتخاب وزیر جدید که به عدد8 رسید، وی را راهی دفتر وزارتی در طبقه چهارم ساختمان خیابان قرنی کرد.

علی‌احمدی خطاب به حاجی‌بابایی گفت: هر جا که نیازی به کمک باشد، البته نه در کار اجرایی، بلکه در حوزه مشورتی بنده در خدمت آموزش و پرورش خواهم بود.

حاجی‌بابایی نیز در سخنان خود با قدردانی از زحمات و دلسوزی‌های علی‌احمدی در دوران وزارتش، گفت که آمده است  تا  آبروی 14 ساله کسب شده‌اش در مجلس را برای آموزش و پرورش هزینه کند.

کد خبر 95765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز