گروه شهری: کاهش 20 لیتری سهمیه ماهانه بنزین در زمستان، نگرانی‌هایی را در میان دست‌اندرکاران ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌وجود آورد.

مسئولان حمل‌ونقل عمومی تهران معتقدند که درصورت کاهش سهمیه بنزین، فشار بار جابه‌جایی مسافر روی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیشتر می‌شود و در صورتی که پیش‌بینی لازم برای افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت نگیرد، شبکه جابه‌جایی مسافر در تهران و کلانشهرها به‌شدت تحت فشار قرار خواهدگرفت  و دچار مشکل می‌شود.

حسین بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این باره به همشهری گفت: در حال حاضر از15 میلیون سفر روزانه در تهران، 4 میلیون سفر با اتوبوس انجام می‌شود.
به پیش‌بینی بیژنی با کاهش سهمیه بندی بنزین، یک میلیون تقاضای سفر دیگر برای اتوبوس‌ها افزوده می‌شود.

وی در عین حال اظهار داشت: دولت هنوز سهمیه اتوبوس‌ها‌ی امسال را که معادل 750 دستگاه در هر فصل است نداده است.مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از تحویل تنها 170 دستگاه اتوبوس سخن گفت و ادامه داد: البته دولت می‌گوید آماده تحویل اتوبوس‌های گازسوز است؛

درحالی‌که ما به‌دلیل نگرانی‌هایی که بابت تامین بموقع سوخت اتوبوس‌های گازسوز داریم، با تحویل اینگونه اتوبوس‌ها مخالفیم. بیژنی دلیل این مخالفت را مشکل سوختگیری دانست و گفت: 50 درصد اتوبوس‌های گازسوز از این بابت مشکل دارند.وی ادامه داد: به‌دلیل مشکلات جایگاه‌های سوخت رسانی سی‌ان‌جی 200 تا 300 اتوبوس طی شب قادر به سوختگیری هستند و به‌ناچار در ساعات روز تعدادی از اتوبوس‌ها به‌منظور سوختگیری از چرخه خدمات رسانی خارج می‌شوند.

کیفیت نامناسب کمپرسورهای جایگاه‌های سوخت و روغن‌ریزی در آنها  از سوی بیژنی مهم‌ترین مشکلات سوختگیری اتوبوس‌های گازسوز عنوان شد. براساس این گزارش، هرساله به‌طور سنتی در زمستان، سفرهای شهری تهران افزایش می‌یابد و این افزایش سفر، با کاهش سهمیه بنزین، فشار مضاعفی بر شبکه حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌کند.

پیمان سنندجی، مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی نیز به همشهری افزود: سهمیه بنزین تخصیص داده شده به تاکسی‌ها کفاف نیازهای تاکسیرانان را نمی‌دهد.وی گفت: با کاهش سهمیه بنزین تاکسی‌ها، ساعت کار آنها از12 تا 14 ساعت به یک شیفت 7 ساعته کاهش خواهد یافت که در این صورت با توجه به اقبالی که شهروندان درصورت سهمیه‌بندی بنزین به سمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهند داشت،

می‌توان چنین حدس زد که تعداد زیادی از مسافرین روی زمین بمانند.سنندجی خبر داد: در حال حاضر با تشکیل یک کمیته کارشناسی و براساس برخی محاسبات، میزان بنزین مورد نیاز تاکسی‌ها متناسب با نوع آنها مشخص و برای رویانیان به‌عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور ارسال خواهد شد.وی اظهار امیدواری کرد از آنجایی که این پیشنهادها کارشناسی و منطقی است بتواند در تعیین و محاسبه میزان سهمیه تاکسی‌ها تاثیرگذار باشد.

کد خبر 95795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز