گروه شهری: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: با وجود الزام قانونی مبنی بر ضرورت بهره‌گیری از آموزش و دریافت گواهی کار، تنها حدود 5/2 درصد کارگران ساختمانی در تهران این دوره‌ها را پشت‌سر گذارده‌اند.

محمدباقر خسروی، با بیان این مطلب افزود: از میان 300 هزار کارگر شاغل در تهران تنها 7 هزارنفر دوره‌های مهارت شغلی را گذرانده‌اند.وی با تاکید بر اهمیت استفاده از کارگران و نیروهای متخصص و کارآزموده در فرایند اجرایی ساختمان گفت: سالانه بیش از 40‌هزار میلیارد تومان در بخش ساخت‌و‌ساز کشور سرمایه‌گذاری می‌شود که سال گذشته سهم شهر تهران، حدود 23 هزار و 125 پروانه با بیش از 25 میلیون مترمربع ساخت‌وساز بوده است.

خسروی یادآور شد: با توجه به پروانه‌هایی که اجرایی می‌شوند، سرمایه‌ای حدود 7 هزار میلیارد تومان در بخش ساخت و ساز شهر تهران در گردش است.

وی این ارقام را نشان‌دهنده حجم سرمایه مبادله شده در عرصه ساخت‌و‌ساز و تاثیر آن بر این عرصه برشمرد و گفت: ساختمان یکی از سرمایه‌های ملی است و در ساخت زیربنای آن باید نیروی انسانی ماهر نیز حضور داشته باشد و مهارت، یکی از شاخص‌های تضمین‌کننده کیفیت و ایمنی ساختمان به شمار آید.

کد خبر 96254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز