«سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران آمادگی دارد تا با استفاده از امکانات موجود در مراکز خود در سطح شهر تهران، به دانش‌آموزان خدمات فرهنگی- هنری داده و آموزش شهروندی را در گستره بزرگ‌تری به مرحله عمل برساند.»

سید محمدجواد شوشتری، به معرفی بعضی از امکانات سازمان پرداخت و گفت: سازمان فرهنگی هنری 22 سالن سینمایی پیشرفته و مجهز دارد که آخرین آنها، سینما تئاتر بهاران است که به تازگی در منطقه 17 تهران به مرحله بهره‌برداری رسید؛ سالنی که از بعضی جهات مدرن‌تر از سینما آزادی است.

در حوزه تئاتر، ما در روز 28 آبان و همزمان با افتتاح هفتمین جشنواره تئاتر بانوان در مجتمع فرهنگی- هنری سلیمانی واقع در منطقه یافت‌آباد، از سالن تئاتر بسیار مجهز این مجتمع که با الگو گرفتن از سالن اپرای وین (اتریش) ساخته شده، بهره‌برداری کردیم. علاوه بر این امکانات جدید، سایر مراکز ما هم در خدمت دانش‌آموزان قرار دارد.

سرپرست سازمان اظهار داشت: باید روی دانش‌آموزان مستعد سرمایه‌گذاری کرد و به آنها آموخت که شأن یک ایرانی مسلمان چگونه است، به عبارتی باید در حوزه آموزش شهروندی که وظیفه سازمان طبق مصوبه شورای شهر است، وارد شویم.

وی همچنین به فعالیت‌های دیگر سازمان در سطح شهر اشاره کرد و افزود: جشنواره قرآن را در سطح 372 محله شهر فعال کرده‌ایم. در تپه‌های عباس‌آباد، باغ موزه‌های دفاع مقدس، کتاب و قرآن را در دست ساخت داریم که باغ موزه دفاع مقدس را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم. در سطح همه مناطق کتابخانه‌های شبانه روزی را فعال کرده‌ایم و تنها در هفته کتاب و کتابخوانی، 16 کتابخانه را شبانه‌روزی کردیم و در 22 آذر نیز، نمایشگاه عطر سیب را برپا خواهیم کرد.

شوشتری در پایان گفت: در یک اقدام مشترک، خانه شهریاران جوان با همکاری روزنامه همشهری، طرح تولید روزنامه‌های دیواری برای استفاده درشهر، از جمله ایستگاه‌های اتوبوس را در دست پیگیری دارد.

در این نشست که برای امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان دانش‌آموزی و سازمان فرهنگی- هنری شکل گرفته بود، شاپور دیوسالار، مدیر فرهنگی- هنری منطقه 16 سازمان به فعال کردن 8 خانه فرهنگ دخترانه و 8 خانه فرهنگ پسرانه در مدارس منطقه اشاره کرد و نوید راه‌اندازی یک کمپینگ فرهنگی برای حضور دو سه روزه دانش‌آموزان شهرستانی در تهران جهت آشنایی آنها با فضاهای فرهنگی کلانشهرها و الگوگیری برای شهرهای خود را داد.

محمد ابویی، رئیس مرکز تشکل‌های اجتماعی و مدیر فرهنگی- هنری منطقه 12 سازمان نیز از برپایی هفته فرهنگی مشارکت با حضور کانون‌های فرهنگی فعال مساجد و مراکز دیگر در هفته آخر آذرخبرداد و گفت: معتقدیم باید خانه‌های فرهنگ و هنر دانش‌آموزان در فرهنگسراها شکل گیرد.

کد خبر 96275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز