یکشنبه ۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به بارش شدید برف و باران و آبگرفتگی معابر در حداقل 10 استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در حالی که بارش برف در مناطق شمالی پایتخت آرام آرام آغاز شده است، پیش‌بینی شده است که بارش برف از اواخر وقت روز یکشنبه در مناطق شمالی تهران، کرج، مهراباد، آبعلی، فرودگاه امام(ره)، چیتگر، طالقان، ژئوفیزیک، شهریار و هشتگرد شدت یابد.

سازمان هواشناسی کشور نیز در اخطاریه ویژه‌ای از روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی کرد از سوی دیگر در روز سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر و پیش‌بینی بارش به نسبت شدید باران و برف در استانهای گیلان، مازندران و گلستان آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی منتهی به این استان‌ها و همچنین استان اردبیل انتظار می‌رود.

 نقشه‌های هواشناسی نیز فعالیت سامانه بارش‌زا را در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، برخی نواحی جنوب و نیمه شرقی کشور نشان می‌دهد که بتدریج از سمت غرب این نواحی، از تراکم ابرها کاسته می‌شود و از فردا بعد از ظهر از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. از اوایل روز سه‌شنبه با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش و کاهش دما برای این نواحی پیش‌بینی می‌شود که بتدریج ارتفاعات البرز و سپس شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که این شرایط روز چهارشنبه نیز در این مناطق ادامه دارد.

بر این اساس آسمان استان تهران در روز دوشنبه صاف در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی در اواخر وقت نیمه‌ابری خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 3 درجه افزایش به 2 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری در پاره‌ای نقاط با ابر و وزش باد گاهی بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 2 درجه کاهش به صفر و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 96309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز