گروه اجتماعی: برای هر فرد تحت پوشش بیمه، یک پرونده الکترونیک با عنوان شناسنامه سلامت ایجاد می‌شود.

حسین حسنی- عضو کمیسیون بهداشت و درمان- ضمن اعلام این مطلب افزود: این پرونده الکترونیک شامل مشخصات فردی از جمله سوابق بیماری اشخاص است.

وی مجری این طرح را سازمان بیمه خدمات درمانی عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای طرح مذکور در ابتدا به صورت آزمایشی برای گروه‌های هدف به‌زودی آغاز می‌شود.

نماینده مردم نایین با تاکید بر توان سازمان بیمه خدمات درمانی در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، بستگی به بودجه برنامه‌ریزی سالانه دولت دارد که در صورت تخصیص این اعتبارات، بسیاری از مشکلات بهداشتی جامعه و به‌خصوص در روستاها و مناطق محروم مرتفع خواهد شد.

حسنی فعالیت جوانان دانشجو و بسیج پزشکان برای محرومیت‌زدایی در بخش بهداشت و درمان را‌ در قالب اردوهای هجرت، عمده‌تر‌ین اقدام در این راستا خواند و به سوابق مثبت نیروهای بسیج در اقدامات همگانی مثل واکسیناسیون سرخک و سرخجه اشاره کرد.

حسنی با اشاره به اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی، بر اساس کد ملی در روستاها خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: بر این اساس، برای همه یک کد الکترونیک بیمه نیز تشکیل می‌شود و هیچ کس هم نمی‌تواند تحت پوشش چند بیمه مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم ارائه این خدمات در عرصه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم که با مشکلات بسیار زیادتری در بخش بهداشت و درمان مواجه هستند، گفت: پزشکان بسیجی با ارائه خدمات بهداشتی در مناطق محروم در قالب اردوهای هجرت، ارائه سایر خدمات در این عرصه را نیز سازماندهی می‌کنند.

کد خبر 9636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز