دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

گروه سلامت: با توجه به شیوع آنفلوانزا و به‌منظور آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری از آنفلوانزای نوع‌آ، اداره کل سلامت شهرداری تهران طرح ویژه‌ای را با عنوان «شهریاران سلامت»، همزمان با بازگشت حجاج در سطح شهر تهران و در اماکن پرتردد و شلوغ، با همکاری خانه شهریاران جوان اجرا می‌کند

به گفته محمدمهدی گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، فاز اول طرح ویژه شهرداری تهران به‌منظور پیشگیری از بیماری آنفلوانزای نوع آ با نام شهریاران سلامت از سه‌شنبه مورخ 10 آذرماه در سطح فرودگاه بین‌المللی مهرآباد آغاز شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: این طرح توسط اداره کل سلامت شهرداری تهران با همکاری مؤسسه شهریاران جوان با حضور 200هزار نفر از شهریاران جوان که در 2کارگاه آموزشی و توجیهی شرکت کرده بودند به اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: در فاز اول طرح با ورود حجاج بیت‌الله‌الحرام در سطح فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، تعداد 50 نفر از شهریاران سلامت با دایر کردن 8 غرفه اطلاع رسانی در سطح محوطه ترمینال و سالن ورودی حجاج در فرودگاه مهرآباد به ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی‌ استقبال‌کنندگان می‌پردازند.

گلمکانی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر غرفه‌های ایجادشده نسبت به نصب بنر و استندهای تبلیغاتی از میدان آزادی تا محوطه فرودگاه اقدام شده است، اظهار داشت: شهریاران سلامت به‌منظور رعایت اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در توزیع بروشورها و اثرگذاری بالا‌تر با حضور در بین جمعیت حجاج و استقبال‌کنندگان به‌صورت چهره به چهره آموزش‌های لازم را به این افراد ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا 21 آذر- پایان مراجعت حجاج از سفر معنوی حج- ادامه خواهد داشت، افزود: خانه سلامت مسافر به‌منظور ارائه آموزش‌های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای نوع آ در داخل ترمینال 5 فرودگاه شروع به کار کرده است.

مدیرکل سلامت شهرداری از اجرای فاز جدید طرح شهریاران سلامت از تاریخ 17/9/88 خبر داد و گفت: نسبت به دایر شدن 88 ایستگاه اطلاع رسانی در سطح اماکن عمومی، پایانه‌ها، ایستگاه‌های مترو و میادین اصلی شهر اقدام و در این ایستگاه‌ها آموزش‌های لازم به همراه توزیع بروشورهای اطلاع رسانی و بسته‌های آموزشی انجام خواهد شد.

کد خبر 96847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز