دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر بازرگانی با اعلام اینکه به تازگی براساس دستور ریاست‌جمهوری، تنظیم بازار گوشت و مرغ برعهده وزارت بازرگانی گذاشته شده است

ابراز امیدواری کرد که با کمک بخش خصوصی، مشکل تنظیم بازار گوشت و مرغ به‌زودی حل شود. طی هفته‌های اخیر قیمت مرغ و گوشت افزایش نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است. این گرانی‌های هفته‌های اخیر، مهدی غضنفری وزیر بازرگانی را نیز به واکنش واداشت. وی16 آذر در حاشیه نشست اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در این باره ابراز امیدواری کرد که در 2 هفته آینده اخبار خوبی درخصوص حوزه تنظیم بازار مرغ و گوشت اعلام شود. به گفته غضنفری، بیشترین چالش درخصوص بازار گوشت و مرغ مربوط به تهران است.

طبق آمارهای بانک مرکزی، طی یکسال اخیر در تهران، گوشت گوسفند 50درصد، گوشت گوساله 22درصد و گوشت مرغ 11درصد گران شده است. وزیر بازرگانی با اشاره به‌اینکه تنظیم بازار مرغ و گوشت 2 سال پیش در دست وزارت بازرگانی بود، افزود: در آن زمان، براساس درخواست وزیر وقت، تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد،

اما اکنون به اعتقاد وزارت جهاد‌کشاورزی اگر این وظیفه مجددا به وزارت بازرگانی برگردد، ممکن است بهتر مدیریت شود. وی ادامه داد: البته قرار است برای کنترل بازار گوشت و مرغ، وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و بازرگانی کمیته‌ای مشترک تشکیل دهند.

با این تفاسیر، سؤال اصلی مردم و شهروندان این است که آیا دست‌به دست شدن مدیریت بازار از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر، باعث کاهش قیمت کالا یا تعادل بازار می‌شود؟  باید تا 2 هفته دیگر منتظر ماند و بازار گوشت و مرغ را دید.

کد خبر 96866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز