سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فیفا جایزه ویژه پیشرفت و گسترش در جهان فوتبال را به فدراسیون فوتبال فلسطین اهدا کرد.

در مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال جهان، لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا به عنوان برترین بازیکن سال جهان شناخته شد و جایزه ویژه پوشکاش به کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید رسید.

در حاشیه این مراسم، سپ بلاتر، رئیس فیفا جایزه ویژه گسترش و پیشرفت را به دو کشور چین و فلسطین اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فیفا، وی در مورد پیشرفت فوتبال در چین گفت: دولت این کشور بیش از 6 میلیون دلار در سال برای فوتبال هزینه کرده و به وضوح می‌شود پیشرفت و گسترش فوتبال در میان بیش از یک میلیون جوان چینی را مشاهده کرد. تاسیس حداقل 50 آکادمی فوق پیشرفته فوتبال از دیگر دلایل انتخاب چین برای اهدای این جایزه ارزشمند است.

جایزه دیگر پیشرفت و توسعه در جهان فوتبال حرفه‌ای به علت تلاش برای بقا، سازگاری با کمبود‌ها و حضور در میادین حرفه‌ای همچنین اختصاص نسبی بودجه برای فوتبال به فدراسیون فوتبال کشور فلسطین اختصاص یافت.

بلاتر در سخنان خود در مورد فوتبال فلسطین گفت: همه ما به کمبودها و مشکلات فوتبال در این کشور اشراف داریم و می‌دانیم برخی تحریم‌ها و مشکلات سیاسی برای تیم ملی فوتبال این کشور دردسرهایی را به وجود می‌آورد. هنوز فراموش نکردیم که چند بازیکن کلیدی این تیم 2 سال پیش قبل از بازی‌های بسیار مهم خود در بمباران هوایی جان باختند اما فدراسیون فوتبال فلسطین همچنان پا برجاست و مقاومت و سازگاری با محیط در این فدراسیون برای ما بسیار ارزشمند و گاهی عجیب است.

در ادامه این مراسم جایزه مربوط به جوانمردی و اخلاق در جهان فوتبال به سر بابی رابسون فقید، اسطوره فوتبال بریتانیا اهدا شد. الیس، همسر رابسون با حضور در این مراسم جایزه وی را دریافت کرد و با بغض و گریه فراوان یکی از آخرین دست نوشته‌های رابسون را برای حاضران قرائت کرد. سر بابی رابسون در سن 76 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

همچنین جایزه بهترین رئیس باشگاه فوتبال به جاسینتو فاکتی، رئیس فقید اینترمیلان اهدا شد. وکیل باشگاه اینترمیلان با حضور در این مراسم جایزه این مدافع و اسطوره ایتالیا را دریافت کرد. فاکتی ابداع کننده فوتبال تدافعی ایتالیا (کاتناچیو) بوده و در سپتامبر سال 2006 از دنیا رفت.

سپ بلاتر در سخنان مربوط به این قسمت از مراسم با صدای بلند فریاد زد جهان فوتبال هرگز جاسینتو فاکتی را فراموش نخواهد کرد.

کد خبر 97900

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز