جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه سیاسی: شهردار تهران در رابطه با احتمال ائتلاف اصولگرایان گفت: امیدوارم و احساسم این است که اصولگرایان به توافق و ائتلاف خواهند رسید.

محمدباقر قالیباف همچنین درباره انتخاب وی از سوی حزب کارگزاران سازندگی به عنوان شهردار گفت: من این روزها شاهدم که برخی افراد یک نگاه خاصی را دنبال می‌کنند و می‌خواهند افراد را منتسب به یک جریان سیاسی کنند، اما من بارها اعلام و تأکید کرده‌ام که من وابستگی و دلبستگی به هیچ‌کدام از جناح‌های سیاسی ندارم و اردوگاه، عقبه و جایگاه من در اصولگرایان است و خودم را در اینجا تعریف می‌کنم و هرگونه انتخاب از سوی حزب و گروه خاصی برای شهرداری آینده را تکذیب می‌کنم و تأکید می‌کنم که من در اصولگرایان تعریف می‌شوم. وی در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان کرد: هرکدام از احزاب سیاسی خارج از دایره اصولگرایان که من را متصل به خودشان می‌دانند در اشتباه هستند؛ چرا که مردم هم این را نمی‌پذیرند.
شهردار تهران با اشاره به این‌که انتخاب وی از روی کارآمدی بوده افزود: همه کسانی که برای کشور و انقلاب دلشان می‌تپد و بر اساس کارآمدی کسی را انتخاب می‌کنند فارغ از وابستگی‌های گروهی عمل می‌کنند و من هرگونه انتخاب از سوی گروهی خاص را تکذیب می‌کنم.
تلاش برای وحدت
در پی انتشار فهرست مشترک ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان و حزب اعتماد ملی برای انتخابات شوراها، اخبار رسیده از اردوگاه اصولگرایان نیز حاکی از آن است که گروه‌ها و احزاب سیاسی این طیف با شدت بیشتری در تکاپوی رسیدن به فهرست مشترک در انتخابات شوراها هستند. محمدرضا باهنر در ارایه تحلیلی از شرایط و تلاش‌های صورت گرفته برای ارایه فهرست با تکیه بر تجربه‌های گذشته اظهار امیدواری کرد که در فرصت باقی‌مانده تا اعلام رسمی فهرست اشتراکات به حداکثر برسد. نایب رئیس مجلس، حفظ اصل جریان اصول‌گرایی را برای خدمت‌رسانی بیشتر، دغدغه اصلی همه اصول‌گرایان دانست.
اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در جلسه‌ فوق‌العاده‌ روز چهارشنبه خود آخرین اخبار و تحولات انتخابات و آرایش سیاسی نیروها و احزاب را بررسی کرد. اعضای این شورا بر ضرورت وحدت و حمایت از اقدام معتمدان اصول‌گرا تاکید کردند و مقرر شد جمعیت ایثارگران در انتخابات شورای شهر تهران از فهرستی که معتمدان معرفی می‌کنند،  حمایت کنند.
سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: جمعیت ایثارگران در انتخابات شوراها از فهرست شورای معتمدین اصول‌گرا حمایت می‌کند و احتمالاً فهرست این شورا امروز منتشر می‌شود. لطف‌الله فروزنده با بیان این‌که جمعیت ایثارگران در هفته‌ گذشته با مهدی چمران دیدار داشته است، گفت: در این دیدار بر وحدت اصولگرایان تاکید شد.  دبیرکل جامعه زینب(س) بیان کرد، جبهه پیروان خط امام و رهبری به دیگر گروه‌های اصولگرا فرصت داده تا روز جمعه تصمیم نهایی خود را در ارتباط با رسیدن به فهرست واحد بگیرند. وی با بیان این‌که هنوز به وحدت اصول‌گرایان در انتخابات امیدوار است، ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد را به قرآن قسم دادم که به حامیانش تاکید کند با دیگر گروه‌های اصولگرا وحدت کنند.
لاله افتخاری هم با طبیعی دانستن اختلاف در بین گروه‌های سیاسی از جمله جریان اصولگرا اظهار داشت: اصولگرایان در مبانی با یکدیگر اشتراک نظر دارند و وجود مقداری اختلاف باعث گرم شدن تنور انتخابات می‌شود، ولی این اختلاف‌ها نباید در حدی باشد که مانع رسیدن اصولگرایان به یک فهرست واحد شود.  این نماینده مجلس با بیان این‌که اصولگرایان هم‌چنان تلاش می‌کنند به یک فهرست واحد برسند، گفت: تاکنون به مراحل خوبی رسیده‌اند و در آینده نزدیک که فرصت چندانی نیز باقی نمانده، اگر اصولگرایان در این انتخابات به وحدت مطلق نرسند امیدوارم که به یک وحدت نسبی برسند. 
سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره‌ ارایه فهرست واحد از سوی اصولگرایان اظهار داشت: طی جلسات اخیر شورای مرکزی جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری تا دیروز، گزارشی از ملاقات‌های گروه 5 نفره با افراد و دیگر احزاب اصولگرا، ارائه شد. وی افزود:  در صورت اعلام نظر همه‌ احزاب و گروه‌های سیاسی اوایل هفته‌ آینده فهرست اصولگرایان مشخص خواهد شد. علیرضا زاکانی عضو شورای معتمدین اصولگرایان اعلام کرد:‌ فهرست اصولگرایان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا امروز نهایی خواهد شد.
کد خبر 9851

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز