یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی- مینا شهنی: وقتی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، چهارشنبه گذشته فرید اجلالی را به‌عنوان رئیس سازمان بازنشستگی کشوری معرفی کرد

ابراهیم طوبایی، رئیس پیشین این سازمان در اعتراض به این انتصاب گفت که وزیر رفاه از این تغییر بی‌خبر است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تصریح کرد: ذبیحی بدون هیچ صحبتی بنده را کنارگذاشت؛ به‌طوری که شب قبل از تودیع و معارفه تلفنی به من خبر داد.

طوبایی با بیان اینکه ذبیحی براساس اساسنامه، حق این تغییرات را ندارد، افزود: عزل‌و‌نصب بر عهده وزیر رفاه و تأمین اجتماعی است چرا که بنده توسط وزیر سابق وزارت رفاه به این سمت منصوب شدم و تنها وزیر رفاه فعلی حق این تغییرات را داشت.

اما این تغییر با سکوت صادق محصولی، وزیر رفاه، روبه‌رو شد؛ سکوتی که برخی آن‌را مقدمه انحلال وزارت رفاه می‌دانند.  2 مشاور رئیس‌جمهوری، یکی سکاندار وزارت رفاه و آن‌یکی در مقام ریاست سازمان تأمین اجتماعی به ظاهر رو در روی هم به زورآزمایی ایستاده‌اند.

علی ذبیحی، مدیرعامل تأمین اجتماعی، ‌با انتصاب رئیس سازمان بازنشستگی کشوری گویا پشتوانه‌ بهتری دارد. او بی‌دغدغه کارش را تمام کرد و زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که کار را به همین‌جا هم ختم نمی‌کند و رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی را نیز با روش پیشین عوض خواهد کرد.

این سو اما صادق محصولی خاموش مانده و اعتراض نمی‌کند. او که به همراه پرویز فتاح در روز رأی اعتماد پا به مجلس گذاشت، همانجا گفته بود که قرار است همراه او مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شود اما وعده‌اش در حد حرف باقی ماند و هر چند بار دیگر در جلسه تکریم از بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشور در میان حلقه خبرنگاران در تالار وحدت بار دیگر نیز بر این نکته تأکید کرد که انتصاب فتاح جدی است.

وزیر خاموش امروز در روزهایی که درصدد گرفتن رأی اعتماد از مجلس بود بر این نکته تأکید داشت که اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی تغییر خواهد کرد اما ذبیحی بی‌آنکه حرفی بزند با عملش ثابت کرد که وعده آقای وزیر به عمل نمی‌رسد و از همین‌جا رویارویی 2 مشاور ارشد رئیس‌جمهوری به چشم آمد که یکی سکوت بی‌عمل را پیشه کرده و دیگری عمل در سکوت را پیش گرفته‌است.

خاموشی وزارت رفاه

این سکوت و این انتصاب نشان از خاموشی وزارت رفاه با صادق محصولی دارد. اگر اوضاع برهمین خط پیش برود دیری نمی‌گذرد که وزارت رفاه شیر بی‌یال و دم و اشکمی خواهد شد که تنها بهزیستی در کاسه‌اش می‌ماند و بالاخره دست‌های پرکاری که روزهای زیادی نقشه بر زمین زدن نهال نوپای رفاه و تأمین اجتماعی در ایران را داشتند، شاهد به ثمر نشستن طرح‌شان خواهند بود.

وقتی محصولی با 9 رأی بیشتر بالاخره بر صندلی وزارت رفاه نشست با قدرتی که در او بود به‌نظر می‌رسید که به راحتی از عهده حل مشکلات وزارتخانه‌اش بر خواهد آمد و دست وزارت بهداشت و کار و دیگر گروه‌ها را از وزارت رفاه کوتاه خواهد کرد.

به هر حال وزیر امروزی، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری بوده و هست و این کوچک‌ترین انتظاری بود که می‌رفت. اگر تا یک ماه پیش تغییر اساسنامه و تعیین مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پرسشی بود که خبرنگاران از محصولی می‌پرسیدند، در دیدار بعدی- اگر دیداری باشد- خبرنگاران خواهند پرسید که موضع محصولی درباره انحلال وزارت رفاه چه خواهد بود؟

کد خبر 98652

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز