دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش از افزایش تعداد مربیان تربیت بدنی و به دنبال آن ارتقای کیفیت ساعت درس تربیت بدنی در مدارس خبر داد

به گزارش  ایسنا، دکتر حاجی بابایی در جلسه معارفه مهندس کیومرث هاشمی ـ قائم مقام تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ـ اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تحقق شعار تهذیب، تحصیل و ورزش در مدارس باید شکل واقعی به خود بگیرد.

وی افزود: به همین دلیل باید ورزش و تربیت بدنی در مدارس صورت گیرد، ولی به علت محدودیت افزایش تعداد معاونت در وزارتخانه به این نتیجه رسیدیم که پستی با عنوان قائم مقام تربیت بدنی و سلامت ایجاد کنیم.

وی از قائم مقام تربیت بدنی و تندرستی خواست که با تقویت فدارسیون‌های ورزش دانش‌آموزان، مسابقاتی به منظور کشف استعدادهای نونهالان، نوجوانان و جوانان در مدارس برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با افزایش ساخت و ساز در زمینه‌ سالن‌های ورزشی، مدارس ‌باید محل تحرک بدنی دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که قائم مقام تربیت بدنی و سلامت که جایگاهی مانند معاون وزیر خواهد داشت، با همکاری مسوولان و مربیان تربیت بدنی، ورزش و سلامت مدارس را ارتقا بخشد.

حاج‌بابایی با قدردانی از زحمات همکاران در معاونت پرورشی، افزود: با افزایش تعداد مربیان تربیت بدنی به کیفیت ساعت درس تربیت بدنی افزوده خواهد شد.

حاجی بابایی گفت: همه امکانات آموزش و پرورش باید در مدرسه تجلی پیدا کند و مدرسه اردوگاهی تربیتی باشد که در آن تمام دروس از جمله مسایل پرورشی و ورزشی آموزش داده شود.

کیومرث هاشمی ـ قائم مقام تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ـ نیز پس از دریافت حکم خود، ابراز امیدواری کرد: با افزایش رویکرد فرهنگی و پرورشی ورزش مدارس، سلامت عمومی دانش‌آموزان و ورزش قهرمانی تقویت شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: در این زمینه از همکاری پیشکسوتان و همه زحمت‌کشان ورزش در آموزش و پرورش استقبال خواهم کرد

کد خبر 98726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز