چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

گروه ورزشی: شگفتی‌های جام ملت‌های آفریقا با دو بازی روز دوشنبه هم ادامه یافت.

 پس از اینکه در بازی افتتاحیه آنگولای میزبان پیروزی 4 بر صفر مقابل مالی را در 15 دقیقه پایانی با تساوی 4 بر 4 عوض کرد، این بار نوبت الجزایر و ساحل‌عاج، دو تیم صعودکرده به جام جهانی بود تا غافلگیر شوند. در این میان ناکامی بزرگ به نام الجزایر نوشته شد که با دریافت 3 گل مقابل بازیکنان گمنام مالاوی تحقیر شد. مالاوی که 26 سال پیش در تنها حضورش در جام ملت‌های آفریقا با نتیجه 3 بر صفر مغلوب الجزایر شده بود، با این پیروزی باورنکردنی توانست انتقام بگیرد و حالا در گروه A بالاتر از آنگولا و مالی، شانس خوبی برای صعود دارد.

رباح سعدان، سرمربی الجزایر دلایل شکست غافلگیرکننده تیمش را سازماندهی خوب حریف، گرمای سوزان بعدازظهر و اشتباهات بازیکنانش می‌داند: «امیدواریم کنفدراسیون فوتبال آفریقا بتواند مسابقات را دیرتر برگزار کند چون هوا خیلی گرم بود و ما نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم. بهترین بازیکنان ما در حد انتظار نبودند چون بازی در این ساعت دشوار است. هوا رطوبت زیادی داشت و آنها در بهترین شرایط نبودند.» او درباره مالاوی، حریف تیمش اضافه کرد: «آنها فوتبال ساده و دقیقی بازی می‌کنند. شکست 3 بر صفر قلب ما را به درد آورد ولی باید متواضع باشیم، آن را بپذیریم و به مالاوی تبریک بگوییم.»

کیناه فیری سرمربی مالاوی هم گفت: «ما به عنوان تیمی که شانس کمتری دارد به اینجا آمدیم ولی قبل از این هم خوب بازی می‌کردیم و نشانه‌های آن وجود دارد. ما در بازی‌های تدارکاتی با مصر یک بر یک و با غنا صفر- صفر شدیم و موزامبیک را شکست دادیم.» عبدالقادر غزال، مهاجم الجزایر و سیه‌نا هم اعتراف کرد که تیمش شایسته این شکست بوده است: «ما چند موقعیت خوب داشتیم ولی آمادگی کافی برای استفاده از آنها را نداشتیم. این شکست می‌تواند برای ما خوب باشد، چون لازم است روحیه‌ای را که به ما کمک کرد به جام‌جهانی صعود کنیم، دوباره پیدا کنیم. حالا باید روی بازی بعدی‌مان مقابل مالی تمرکز کنیم که در بازی اولش 4 بر 4 مساوی کرد.»

توقف ساحل‌عاج

ساحل عاج، مدعی اصلی قهرمانی هم در تنها بازی گروه B مقابل بورکینافاسو، همسایه‌اش به تساوی بدون گل رسید. ساحل عاج که به جام جهانی 2010 هم صعود کرده، مالکیت توپ را در اکثر دقایق در اختیار داشت ولی باکاری کنه، مهاجم این تیم سه موقعیت خوب را از دست داد. دیدیه دروگبا، کاپیتان و مهاجم این تیم هم با روزهای اوجش فاصله داشت. مهاجم چلسی پس از این بازی گفت: «شروع دشواری بود. پس از اتفاقی که چند روز پیش افتاد،تمرکز بر بازی دشوار بود.

ما حادثه‌ای را که (برای توگو) ‌اتفاق افتاد فراموش نمی‌کنیم ولی حالا تورنمنت شروع شده و باید روی بازی‌ها تمرکز کنیم.» وحید هلیلودزیچ، سرمربی اهل بوسنی ساحل‌عاج هم گفت: «مقابل تیمی که تصمیم گرفته بود جلو نیاید، موقعیت‌های زیادی داشتیم ولی ممکن بود در دقایق پایانی ببازیم. روی یک ضدحمله ممکن است گل بخورید. ما کمی بدشانس بودیم. از این نتیجه ناراحتم ولی کار هنوز تمام نشده.»

حذف قطعی توگو

دیگر بازی گروه B با توجه به بازگشت تیم ملی توگو به کشورش برگزار نشد. یاران آدبایور که به دستور نخست‌وزیر توگو به کشورشان بازگشتند، امیدوار به بازگشت به تورنمنت بودند، ولی کنفدراسیون فوتبال آفریقا دستور به حذف این تیم داد. توماس دوسوی، هافبک توگو این تصمیم را مضحک می‌داند: «ما می‌توانستیم برگردیم و روز 21 ژانویه بازی کنیم و غنا هم با این موضوع موافقت می‌کرد.» بدین‌ترتیب بازی‌های گروه B با حضور تنها 3 تیم برگزار می‌شود و این کار ساحل عاج را سخت می‌کند، چون در بازی بعدی با غنای مدعی روبه‌رو می‌شود و پس از آن باید منتظر نتیجه بازی بورکینافاسو و غنا در روز آخر بنشیند.

کد خبر 99379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز