چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

احمد عزیزی سه‌شنبه تحت یک عمل جراحی لیزری قرار گرفت که به‌دلیل ناموفق بودن آن، پزشکان نظر به مشاوره برای جراحی احتمالی دوم داده‌اند.

زینب عزیزی خواهر بزرگ‌تر احمد عزیزی به مهر گفت: متأسفانه عمل روز گذشته روی تراشه گلوی احمد که به‌صورت لیزری انجام شد، جواب نداد. احمد 2 ساعت نزد پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری تهران تحت عمل بود اما آنها نتوانستند کاری برایش بکنند و این عمل بسته ناموفق بود.

خواهر این شاعر از احتمال انجام عمل جراحی مجدد گلوی وی خبر داد و افزود: پزشکان نظرشان بر این است که وی مورد مشاوره جراحی قرار بگیرد که اگر در این مورد اتفاق نظر داشتند گلوی او این بار مورد جراحی باز قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به ناموفق بودن عمل اولیه درصورت ناکامی در جراحی مجدد چه وضعیتی پیش خواهد آمد؟ گفت: در غیر این صورت تراکستومی (تراشه درون گلو) باید برای همیشه در گلوی احمد باقی بماند.

تجلیل

منصوره حسینی، طلیعه کامران و معصومه سیحون به‌خاطر سال‌ها فعالیت از سوی انجمن نقاشان مورد تجلیل قرار می‌گیرند. به گزارش مهر، منصوره حسینی، طلیعه کامران و معصومه سیحون به‌عنوان 3 بانوی هنرمند که سال‌هاست در عرصه نقاشی فعالیت می‌کنند، از سوی انجمن نقاشان، اسفند 88 در پردیس سینمایی ملت مورد تقدیر قرار می‌گیرند. تجلیل از هنرمندان از جمله اهداف انجمن نقاشان است که امسال نیز جزء برنامه‌های انجمن قرار گرفته است.

اجرا در ایرانشهر

پری صابری از اجرای نمایش هفت خوان رستم و بابا نشاط در تالار وحدت و تماشاخانه ایرانشهر خبر داد. صابری درباره اجرای نمایش هفت خوان رستم به مهر گفت: طبق قول‌هایی که داده شده، قرار است نمایش هفت‌خوان رستم را فروردین و اردیبهشت‌ماه سال 89 در تالار وحدت به صحنه ببرم. قرار است به‌زودی مذاکرات و عقد قرارداد اجرای نمایش انجام شود.

پیش از این نیز نمایش هفت‌خوان رستم را به صحنه بردم که بدون تغییر خاصی نمایش را در سال آینده اجرا می‌کنم. وی درباره اجرای نمایش بابا نشاط افزود: خیلی دوست داشتم نمایش بابا نشاط را اجرا کنم. به همین خاطر قصد دارم سال آینده نمایش بابا نشاط را درصورت امکان در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم.

البته هنوز وضعیت اجرای نمایش قطعی نشده و قرار است با مجید جوزانی در این‌باره مذاکراتی داشته باشم و درصورت امکان بابا نشاط را در سالن شماره 2 ایرانشهر به صحنه ببرم.

باغ مرگ در جشنواره

سیامک احصایی نمایش باغ مرگ نوشته آتیلا پسیانی را با حضور چهره‌های تئاتری در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌کند. به گزارش مهر، سیامک احصایی که نمایش ترمینال را در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و در بخش مسابقه بین‌الملل به صحنه برد، این بار با نمایش باغ مرگ نوشته آتیلا پسیانی در بخش تجربه‌های نو جشنواره بیست و هشتم تئاتر فجر حضور پیدا می‌کند.

دراماتورژی این اثر نمایشی برعهده فرهاد مهندس‌پور است و بازیگران نمایش عبارتند از: برزو ارجمند، ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، رضا حداد، محمدرضا حسین‌زاده، شبنم مقدمی و فاطمه نقوی.

باغ مرگ روایتگر زندگی رضا محدث است که ارثیه‌ای را از پدر خود دریافت می‌کند. او در آرزوی ایفای نقش مکبث، تماشاخانه‌ای را احداث می‌کند. نمایش باغ مرگ با طراحی و کارگردانی سیامک احصایی نهم بهمن‌ماه در سالن شماره 2 ایرانشهر به صحنه می‌رود.

کتاب آخر

سیدجعفر شهیدی 2 سال پس از درگذشت، با کتاب «شرح قصاید خاقانی» یک بار دیگر به کتابفروشی‌های تهران بازمی‌گردد. به گزارش ایسنا، این ادیب فقید سال 84 گفته بود که قصد دارد به شرح دشواری‌های شعر خاقانی بپردازد و حالا این کتاب به‌جامانده از او به چاپ خواهد رسید.

شهیدی گفته بود، انجام این کار خیلی لازم است و او درصدد است تا مشکلات شعر این شاعر کهن را شرح دهد. نگارش این کتاب در زمان حیات شهیدی به پایان رسید و او قراردادی را با یک ناشر برای چاپ آن بست؛ اما کتاب آن زمان منتشر نشد و بعد از درگذشتش، منتشر نشده باقی ماند. حالا قرار است، «شرح قصاید خاقانی» سیدجعفر شهیدی به همت خانواده او منتشر شود.

حضور در 2 نمایش تازه

حسین محب‌اهری که با بازی در 2 نمایش در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، اعلام کرد: خوشبختانه جدول جشنواره فجر به‌گونه‌ای تنظیم شده است که مشکلی برای بازیگران مشترک آثار نمایشی به‌وجود نمی‌آید.

این بازیگر تئاتر به ایسنا گفت: البته اگر این امکان وجود داشت که قانون منع حضور بازیگران در بیش از 2 نمایش اجرا شود، مشکلات کمتری به‌وجود می‌آمد اما گاهی اوقات این موضوع اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین ممکن است یک بازیگر حتی در 4 نمایش هم بازی کند و هرچند برنامه‌ریزی مشکل می‌شود اما برگزارکنندگان جشنواره با آگاهی از این موضوع، جدول را تنظیم می‌کنند و این روال هرساله جشنواره فجر است.

بداهه‌نوازی در پاریس

«کیهان کلهر» و «مجید خلج» روز شنبه -26 دی - در پاریس، کنسرت بداهه‌نوازی برگزار می‌کنند. به گزارش ایسنا این دو هنرمند ایرانی که طی سال‌های اخیر کنسرت‌های بین‌المللی متعددی را در کنار هم برگزار کرده‌اند، قرار است هفته آینده کنسرت بداهه‌نوازی خود را در یکی از سالن‌های تئاتر پاریس برگزار کنند.

این دو هنرمند نهم می‌سال 2010 نیز دونوازی دیگری در این شهر خواهند داشت. همچنین خلج فروردین‌ماه سال آینده (دوم  آوریل) قرار است در فستیوال موسیقی فرانسه قطعاتی را تک‌نوازی کند.

کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده ایرانی که سال‌ها با ساز کمانچه به‌عنوان ساز تخصصی و سه‌تار به‌عنوان ساز دوم خود در کنسرت‌های داخلی و خارجی حضور دارد، در سال 2004 نامزد جایزه گرمی برای 2 قطعه‌اش شد.

کد خبر 99454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز