همشهری آنلاین: علی‌رغم مشکلی که در شلنگ خنک کننده مدول جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ داده است، سازمان فضایی آمریکا مصمم است تا این مدول را سر موقع توسط شاتل اندیوور به ایستگاه منتقل کند.

شاتل فضایی اندیوور بر اساس برنامه قرار است در روز یکشنبه 18 بهمن‌ماه امسال از پایگاه کیپ کاناورال در مرکز فضایی کندی فلوریدا پرتاب شود. این شاتل حامل جدیدترین مدول ساخته شده ایستگاه فضایی بین‌المللی، مدول Tranquility (به معنای آرامش) خواهد بود.

در هنگام آزمایش این مدول توسط مهندسین ناسا، دو شلنگ از مجموع چهار شلنگ خنک کننده آن که مسئول خنک کردن کامپیوترها و سایر تجهیزات الکترونیکی مدول به کمک بخار آمونیاک هستند، در فشار 1500 psi  به علت جداشدن پوشش فلزی آنها از محل اتصال شلنگ از کار افتادند. این در حالی است که این شلنگ‌های خنک کننده باید بتوانند دو برابر این فشار را تحمل کنند.

بلافاصله پس از این اتفاق، مهندسین ناسا شروع به ساخت شلنگ‌های جدید کردند تا تاخیری در پرتاب این مدول به وجود نیاید. چنانچه ناسا موفق به ساخت به موقع این قطعات جدید نشود، ممکن است شاتل به همراه مدول Tranquility سر موقع پرتاب شده اما این مدول تا زمان رسیدن این دو قطعه توسط شاتل‌های بعدی، یعنی حدود 2 ماه بعد، فعالیت خود را به طور کامل آغاز نکند. 

کد خبر 99567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز