همشهری آنلاین: رییس‌جمهور به همایش حمایت از مقاومت در لبنان که چندی پیش در بیروت برگزار شده بود پیامی را ارسال کرد و این پیام توسط میرتاج‌الدینی نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس قرائت شد.

به گزارش ایسنا، متن کامل پیام رییس‌جمهور به شرح زیر است:

ابتدا مایلم صمیمانه‌ترین درودها و سلام‌های گرم و مودت‌آمیز ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را خدمت دوستان مرکز بین‌ المللی همبستگی عربی و میهمانان محترم کنفرانس بین‌المللی حمایت از مقاومت و همه حامیان و پیروان اندیشه مقاومت ابراز دارم.

مقاومت و استقامت شجاعانه ملت لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 که موجب عزت ملت دلیر و مقاوم لبنان و تثبیت زبونی و ذلت رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی شد به عنوان یکی از وقایع بزرگ تاریخ پرافتخار منطقه خاورمیانه و عزت و سربلندی تمامی آزادگان جهان ثبت گردید. این مقاومت برخاسته از ایمان، ایثار و شهادت‌طلبی، بیداری جهان اسلام را رقم زد و الهام بخش عزت و سربلندی مسلمین و ملت‌های آزاده و نویدبخش پیروزی بزرگ در آینده نزدیک گردید.

حضار محترم

حامیان و پیروان عزیز جنبش مقامت

این روزها در سالگرد تجاوز نظامی و یورش ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی و اعمال فجیع‌ترین جنایات بشری به منطقه نوار غزه قرار داریم که نشان دهنده مجموعه کاملی از نسل کشی و جنایت جنگی علیه بشریت است. این رژیم نژادپرست علاوه بر جنایات فوق، هویت فرهنگی مردم فلسطین و همه موحدان جهان را هدف قرار داده است. او طی سال‌های طولانی، تغییر ترکیب جمعیتی شهر بیت‌المقدس،‌ تخریب مسجد الاقصی از طریق حفاری در زیر آن و ایجاد دیوار حائل میان مسجد الاقصی و قبه الصخره با هدف جلوگیری از دسترسی مسلمانان به مسجد الاقصی را در دستور کار خود قرار داده است. پرونده رژیم اشغال‌گر قدس مملو از چنین موارد نقض حقوق بشر و مقررات بین‌المللی و سرشار از جنایات خونین و ددمنشانه است.

گزارش گلدستون در خصوص جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، فرصتی برای به تصویر کشیدن چهره واقعی سردمداران حاکم بر فلسطین اشغالی و زمینه محاکمه سیاستمداران و نظامیان جنایت پیشه این رژیم غاصب و تجاوزگر را فراهم نموده است. بر این اساس وظیفه خطیر تمامی کشورها و به ویژه مجامع بین‌ المللی، اقتضا می‌نماید تا در راستای استیفای حقوق حقه ملت فلسطین و مجازات جنایتکاران اشغالگر اقدام نمایند.

پیروزی‌های مقاومت 33 روزه لبنان و 22 روزه مردم غزه، به اشغالگران و غاصبان صهیونیست فهماند که نمی‌توانند در برابر عزم و ا راده ملت‌های مقاوم وآزاده بایستند. بنابراین، بار دیگر غیرواقعی بودن شعار رژیم جنایتکار اسراییل شکست‌ناپذیر و رژیمی مقتدر در برابر همسایگان، به اثبات رسید. پیروزی مقاومت مبارزان فلسطینی به ویژه جنبش حماس، جهاد اسلامی و حزب‌الله لبنان نشان داد که رژیم غاصب نه تنها نمی‌تواند خود را برای توسعه طلبی آماده کند، بلکه دیگر قادر نیست نقش تهدیدکنندگی‌اش را حفظ کند.

مقاومت و پایداری قهرمانانه دو ملت فلسطین و لبنان و شکست بزرگ صهیونیست‌ها متجاوز در جنگ 33 روزه رزمندگان مقاومت اسلامی و ملی لبنان و مقاومت 22 روزه مردم غیور و پایدار غزه، امروز تمام معادلات را به هم زده و رژیم غاصب صهیونیستی دوران افول و سقوط خود را طی می‌کند و امید آن می‌رود با استمرار مقاومت و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تمامی کشورهای اسلامی و عربی و آزادی‌خواه جهان از مبارزات مردمی علیه متجاوزین و اشغالگران، در آینده شاهد پیروزی‌های بزرگتر مجاهدین راه خدا باشیم. به حول و قوه الهی به زودی طعم شیرین آزادی و استقلال را همه ملت‌های تحت اشغال جنایتکار خواهند چشید.

بنابراین شایسته است در این قبیل همایش‌ها به ریشه‌های اصلی بحران و دلایل ادامه جنایات رژیم صهیونیستی و عدم ناتوانی مراجع بین‌ المللی در مقابله با جنایات این رژیم غاصب پرداخته شود.

جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه انسانی و الهی خوش همواره از خواسته‌های به حق تمامی ملل مظلوم به ویژه ملت لبنان و فلسطین حمایت کرده و این پشتیبانی را تا نیل به پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

در همین راستا و به منظور تکریم و احترام به خون شهدای جنگ 22 روزه غزه و پاسداشت مقاومت جانانه مردم غزه، مجلس شورای اسلامی ایران روز 19 ژانویه (29 دی‌ماه) را به عنوان روز نماد مقاومت تعیین نموده و هیات دولت جمهوری اسلامی ایران نیز روز 14 آ‌گوست (23 مردادماه) را به عنوان روز مقاومت اسلامی (نماد مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه) اعلام نموده است.

در پایان ضمن تبریک این پیروزی‌های ارزشمند مقاومت، بار دیگر تاکید می‌نمایم تجربه گرانقدار مبارزات حق طلبانه ثابت نموده تنها راه دستیابی به حقق حقه و مشروع، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌ه ای زورمداران و مستکبران و استعانت به یاری پروردگار بلند مرتبه است. همانطور که خداوند در آیه شریفه می‌فرماید " کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله و الله مع الصابرین" بدانید که با استقامت و صبر، سکینه و آرامش الهی بر قلوب شما نازل شده و خواهد شد.

در خاتمه از همه عزیزان و بزرگواران دست اندر کار برپایی این همایش تشکر نموده و از خداوند منان پیروزی، عزت و سرافرازی تمامی مجاهدین راه حق را مسالت دارم.

محمود احمدی‌نژاد رییس جهموری اسلامی ایران

کد خبر 99836

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز