چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی روند بررسی لایحه بودجه را در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق و صحن علنی تشریح کرد.

محمدرضا باهنر در گفتگو با خانه ملت، اظهارداشت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از تقدیم لایحه بودجه سالیانه، به منظور ایجاد هماهنگی  بین کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق مرکب از کلیه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و دو نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های دیگر که توسط کمیسیون مربوطه انتخاب و به هیات رئیسه مجلس معرفی می‌شوند، تشکیل می گردد.

وی با بیان اینکه نحوه رسیدگی به لایحه بودجه، متمم و چند دوازدهم  آن یک شوری  خواهد بود، تصریح کرد:  از زمان  چاپ و توزیع لایحه بودجه و پیوست‌های آن، نمایندگان تا مدت  ده روز می‌توانند پیشنهادهای خود را  به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق  ارائه کنند. کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف مدت  پانزده روز پس از پایان  مهلت ارائه گزارش‌های کمیسیون‌های تخصصی، ضمن بررسی این گزارش‌ها، گزارش نهایی خود را تنظیم و به صحن علنی مجلس تقدیم کند.

باهنر ادامه داد: در جلسات علنی مجلس، پس از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب  آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار  بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن  به تصویب خواهد رسید. همچنین در جلسات علنی، تنها پیشنهادهایی که توسط نمایندگان و کمیسیون‌ها در زمان مقرر دریافت و به چاپ رسیده باشد، مشروط به عدم مغایرت  با قانون برنامه، قابل طرح است.

وی تاکید کرد: در زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس، جلسات باید بلا انقطاع در کلیه ایام  هفته  غیر از جمعه و تعطیلات رسمی، حداقل روزی 4 ساعت منعقد گردد.

کد خبر 99939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز