همشهری‌آنلاین: پلیس پایتخت طرح تشدید برخورد با بدحجابی در پارک‌ها و اماکن تفریحی تهران را از بعدازظهر پنجشنبه و همزمان با آغاز تعطیلات پایان هفته آغاز کرد.

 

 

ایسنا نوشت: ماموران پلیس پایتخت از بعدازظهر پنجشنبه در ادامه اجرای طرح امنیت محله محور و امنیت اجتماعی طرح تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی و مانکن‌ها را در پارک‌ها و اماکن تفریحی تهران به مرحله اجرا گذاشت.

در این طرح که به درخواست خانواده‌ها اجرا شد، ماموران پلیس انتظامی تهران همزمان با آغاز تعطیلات پایان هفته با استقرار در پارک‌ها و اماکن تفریحی با زنان بدحجاب و مانکن و مردان بدپوشش برخورد کردند.

اجرای این طرح که پیش از این توسط پلیس پارک دنبال می‌شد از بعدازظهر پنجشنبه شدت گرفته است و ماموران پلیس انتظامی تهران با استقرار در اطراف اکثر پارک‌های بزرگ و پرمراجعه مانند بوستان ملت، پارک طالقانی، پارک آب و آتش و ... با افراد بدپوشش برخورد کردند.

پلیس پایتخت اعلام کرده است که اجرای این طرح علاوه بر روزهای عادی از این پس در روزهای تعطیلی شدت خواهد یافت.

پلیس پایتخت از چند هفته گذشته تا کنون طرح‌های تشدید برخورد با بدحجابی و بدپوششی در میادین و مراکز خرید، رانندگان و سرنشینان بدحجاب در بزرگراه‌ها و معابر درونشهری، سگ گردانی و ایجاد آلودگی صوتی را به مرحله اجرا گذاشته است که اجرای آن‌ها همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر بر اساس اعلام فرماندهی انتظامی تهران بزرگ طی روزهای آتی نیز مراحل دیگری از طرح تشدید برخورد با بدحجابی در تهران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

سردار حسین ساجدی‌‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ چندی پیش از اجرای طرح گسترده‌ای در خصوص برخورد با بدپوششی و بدحجابی و مانکن‌ها در پارک‌ها و اماکن تفریحی پایتخت خبر داده و گفته بود که پلیس همزمان با آغاز فصل گرما امنیت این مراکز را برای حضور راحت و بدون دغدغه خانواده‌ها در این اماکن را فراهم خواهد کرد.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز پیشتر با بیان اینکه پلیس با موضوع بدپوششی برخورد می‌کند، با برشمردن مصادیق بدحجابی گفته بود که لباس تنگ و چسبان، روسری که از دو سوی آن موی سر مشخص باشد، مانتوی بالای زانو و شلوار تنگ از مصادیق بدپوششی است.

سردار احمد روزبهانی رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیز اخیرا با بیان اینکه شرع میزان حجاب را مشخص کرده است، گفته بود ما به کسانی که آرایش مو و صورتشان خلاف عرف و شرع جامعه است اما افرادی که مانکن‌گونه هستند و به مکتب، ارزش‌ها و انقلاب به نوعی دانسته یا نادانسته دهن‌کجی می‌کنند برخورد می‌کنیم و ضمن انتقال آنان به مقر پلیس با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان می‌خواهیم که لباس مناسبی برای آنان بیاورند.

وی با بیان اینکه پلیس از این افراد تعهد می‌گیرد تاکید کرده بود که اگر این افراد مجددا اقدام به تکرار رفتارهای ناهنجار خود کنند برای برخورد قضایی به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۳