همشهری آنلاین: جیندو یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی جهان در کره جنوبی است. در این جزیره پدیده "شکاف دریا" سالی دو بار رخ می‌دهد.

جزیره جیندو سومین جزیره بزرگ در کره جنوبی و در بین 250 جزیره آن است. افسانه این پدیده طبیعی شگفت‌انگیز سالی دو بار برای مردم واقعیت پیدا می‌کند. یعنی دو بار در سال، پایان ماه فوریه و اواسط ماه ژوئن در جزیره جیندو، آب به حدی فروکش می‌کند که جاده‌ای به طول 2.8 کیلومتر و  عرض بین 30 تا 40 متر متغیر  در دل دریا پدیدار می‌شود.

این جاده که بین مردمان بومی جزیره‌ها به "معجزه موسی" شهرت دارد، اشاره به موضوع حضرت موسی‌(ع) و فرعون دارد که در آن حضرت موسی با اشاره عصای خویش دریا را به دو نیم کرد تا پیروانش از تعقیب لشکریان فرعون نجات پیدا کنند.

شکاف دریا به مدت یک ساعت جزیره جیندو را به جزیره  ماندو  وصل می‌کند. یعنی جاده تنها یک ساعت بالای آب است و بعد با شروع مد جاده کم کم به زیر آب می‌رود.

این جزیره افسانه‌های زیادی برای این پدیده شگفت‌انگیز دارد از معروف‌ترین آنها، افسانه پیرزن تنهایی است که به دلیل ناتوانی نمی‌توانست از جزیره خارج شود و تنها و بی‌کس در جزیره زندگی می‌کرد. او شب و روز دعا می‌کرد که بتواند قبل از مرگش خانواده و عزیزان خود را دوباره ببیند و در یکی از دعا‌های شبانه‌اش خدای اقیانوس‌ها دعای او را شنید و اجابت کرد. بر اساس این ماچرا اواخر ماه فوریه بود که ناگهان، رنگین کمانی زیبا در آسمان پدیدار شد و پیرزن تنها، زیر رنگین کمان زیبا، جاده‌ طویلی در دل دریا دید که تا جزیره ماندو کشیده شده بود. جزیره‌ای که خانواده او سال‌ها در آن ساکن بشده بودند و به دلیل نبود وسایل، امکان تردد به این جزیره را نداشتند. خلاصه پیرزن تنهای جزیره خوشحال از این اتفاق به انتظار خانواده‌اش می‌نشیند.خانواده او توسط این جاده به دیدار او آمدند. پیر جزیره برای مدت‌ها با این اتفاق در کنار خانواده‌اش شاد زندگی کرد، تا اینکه در کنار آنها جان به جان‌افرین تسلیم کرد. او دیگر آرزویی نداشت. چرا که به ارزوی دیرینه خود یعنی دیدار خانواده وعزیزانش، رسیده بود.

 از آن زمان به بعد مردم جزیره به یاد آن پیرزن که نامش یانگ بود، جشنی به نام یانگ دوینگ Yeongdeung بر پا می‌کنند. این جشن امروزه به یک جشنواره بزرگ و جهانی تبدیل شده است. چرا که مردم از گوشه و کنار دنیا برای دیدن این پدیده شگفت‌انگیز به سمت این جزیره کشیده می‌شوند.

ساکنان این دو جزیره هم این ساعت را مغتنم دانسته و با پای پیاده از وسط دریا عبور می‌کنند. آنها در این روز تنها به جشن و شادی می‌پردازند و با نقل افسانه‌هابرای د یگران و کودکانشان این پدیده را که به علت تفاوت در جزر و مد و یا بالا و پایین  رفتن آب دریا به وجود می‌اید گرامی می‌دارند.

توریست‌ها و بازدید کنندگان این مراسم نیز بسیار اوقات خوشی با برنامه‌های سرگرم کننده و مختلف دارند. آنها می‌توانند در امتداد این جاده دریایی طبیعی راه بروند و برای خود صدف، گوش‌ماهی و... جمع آوری کنند و یا لبه جاده بنشینند و به منظره خیره کننده امواج زیبای این دریا نگاه کنند.

منبع: miraclesea

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز