همشهری آنلاین: هنرنمایی و خوش ذوقی یک قصاب باهوش با گوشت‌های چرخ شده، نه تنها میزان فروش او را چندین برابر کرد، بلکه او را معروف و تبدیل به سورژه خبری کرد!

 

 

برخی از هنرمندان با مداد و جوهر (هنر آب مرکب) کار می‌کنند، برخی با خاک رس، سنگ، شیشه و...کار می‌کنند. هنرمند‌انی نیز هستند که با پاشیدن رنگ و نقاشی روی کامیون‌ها کار می‌کنند. اما این یکی در نوع خودش خاص و بسیار جدید است. کار باگوشت آن هم از نوع چرخ‌کرده‌اش....

فروش فراوان مجسمه‌های حیرت‌انگیز گوشتی که در پشت ویترین یک قصابی در  بازار سیاتل به نمایش گذاشته شده بود آن هم با حداقل قیمت همه را به تعجب انداخت! این هنرنمایی توسط قصاب محله کیه‌ران گورملی ساکن سیاتل ساخته و تزئین شده است. این قصاب خوش‌ذوق و با حوصله برای جلب مشتری بیشتر گوشت‌های چرخ‌کرده را به شکل مجسمه‌های جالب و متنوع کار کرده و در ویترین قصابی‌اش به فروش گذاشته است.

او  هنرش را از طریق گوشت‌های چرخ‌کرده و به شکل شخصیت‌های کارتونی، آیکون کامپیوتری، شخصیت‌های داستانی، حیوانات و افراد مشهور تلویزیونی به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید او با این ترفند بیش از آنچه که انتظار داشت مورد توجه و فروش کرده است.

شاید از نظر بعضی این آثار هنری کمی یا به طور کلی ترسناک به نظر برسند. شخصیت‌های انسانی و حیوانی بدون پوست و مو و حیات به نوعی مرا را یاد فیلم "سکوت بره‌ها" می‌اندازد. با این وجود، نمی‌توانید، منکر زیبایی و خلاقیت این هنرمند شوید. از طرفی افراد بسیاری جلب این هنرنمایی شده و برای خریدن و خوردن‌ انها صف کشیده‌آند.

این گوشت‌ها نه تنها یک کارهنری هستند، بلکه از نظر هنر آشپزی نیز، نکات بسیار ریزی در آنها رعایت شده است. نکاتی برای خوش طعمی و خوش عطری آنها یعنی با اضافه کردن؛ پیاز، ادویه و سبزی‌های معطر برای هر چه بیشتر خوشمزه کردن گوشت‌ها... بهره برده است. به نظر می‌‌رسد؛ همه چیز چه از نظر هنر مجسمه سازی و چه از نظر هنر آشپزی رعایت شده است.

من که دلم نمی‌خواهد این گوشت‌ها را با پختن خراب کنم دلم می‌خواهد این آثار هنری را با منجمد کردن، نگهداری کنم. کسی چه می‌داند شاید به این قسمت هم برسیم. نظر شما چیه؟!

مجسمه‌های گوشتی گورملی به نظر بسیار خوشمزه و خوش عطر هستند. بیشتر افراد با دیدن این هنرنمایی احساس گرسنگی کرده و برای خرید اقدام می‌کنند. در نگاه ثابت و متعجب افراد به ویترین قصابی گورملی، می‌توانی این را بخوانی؛"سلام سوسیس!!!" .( دیالوگی از کارتون مورچه خوار)

این کار هنری یکی از بهترین کارهایی بود که یک قصاب برای موفقیت در کار خود، می‌توانست انجام دهد. هر چند که با این کار یا باید ذاتا یک هنرمند باشد و یا اینکه یک هنرمند مجسمه ساز استخدام کرده باشد!

نکته دیگر اینکه، همه می‌دانند؛ گاو حیوان سودمند و پر فایده‌ای است. فقط با گوشت این حیوان، مجسمه درست نشده بود که این هم توسط این قصاب هنرمند درست شد! به نظرم این حیوان پر از فواید کشف نشده باشد... باید بیشتر در این زمینه تلاش کرد. نظر شما چیست؟

مردم خلاقیت، هنرمندی و خوش‌ذوقی کیه‌ران گورملی را تحسین می‌کنند. چرا که او در مدت بسیار کوتاهی توانست بچه‌های بدغذای که به گوشت لب نمی‌زدند و افرادی که گوشت دوست نداشتند یا از آن زده شده‌بودند را به گوشت‌خواری علاقمند و جذب کند.

البته اگر همه مثل من از این مجسمه‌های گوشتی بدون پوست و مو ترسیده بودند، دیگر کیه‌ران رنگ موفقیت که هیچ بلکه بازار گوشت را کساد کرده بود.

راستی! یک سوال از گیاه‌خوران؛ شما چگونه به هنرنمایی این قصاب نگاه می‌کنید؟!

منبع: comicsalliance

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۷