همشهری آنلاین: کمتر از ۱۰ سال دیگر، مسافران لندن قبل از فرود آمدن در این شهر از بالای رودخانه تیمز عبور خواهند کرد و در نهایت برروی جزیره‌ای مصنوعی در میان این رودخانه فرود خواهند آمد.

 

 

براساس گزارش لایو‌ساینس، طرح بنای فرودگاهی 6 بانده در میانه رودخانه تیمز برروی جزیره‌ای مصنوعی شپی در فاصله 80 کیلومتر از مرکز شهر لندن در حال بررسی قرار داشته و احتمالا هفت تا 10 سال دیگر ساخت این فرودگاه به پایان خواهد رسید.

طرح این فرودگاه توسط شرکت ائتلافی Testrad و به درخواست شهردار لندن،‌بوریس جانسون ارائه شده و ساخت آن هزینه‌ای درحدود 47 میلیارد دلار داشته و تکمیل آن به هفت سال زمان نیاز دارد. در این طرح پیشنهاد شده باوجود اینکه فرودگاه هیثرو لندن از 99 درصد از گنجایش خود استفاده می‌کند، لندن نیازمند فرودگاه‌هایی بیشتر است و ساخت این فرودگاه می تواند گنجایش ورود مسافران به این شهر را افزایش دهد.

دلیل انتخاب میانه رودخانه تیمز برای بنای این فرودگاه،‌افزوده نشدن به آلودگی صوتی ناشی از عبور و مرور هواپیماها است.

در طرح این فرودگاه که از معماری جالب‌توجهی برخوردار است، ساختاری بیضوی در میانه رود تیمز، جایی که رود پهن‌تر شده دیده می‌شود که توسط باندهای فرودگاه به دو نیم تقسیم شده‌است. مناطق متعلق به مسافران توسط نیم‌کره‌هایی شفاف پوشیده شده تا گیاهان و درختانی که در زیر این فضاهای سرپوشیده رشد می‌کنند بتوانند نور کافی دریافت کنند.

فرودگاه هیثرو لندن درحال حاضر پرترافیک‌ترین فرودگاه اروپا و سومین فرودگاه شلوغ در جهان است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳