مانیل: یک مرد فیلیپینی با دادن جایش در صف به فرد دیگری برنده جایزه‌ای 17‌میلیون دلاری شد! قضیه از این قرار است که این آقا هنگامی که در صف طولانی خرید بلیت یک مسابقه بود با شهروندی مواجه شد که بدون نوبت تلاش می‌کرد خودش را وارد صف کند.

این مرد اما بجای اخم‌کردن و عصبانی‌شدن، به این شهروند اجازه داد که جلوی او بایستد و همین کارش باعث شد که برنده جایزه‌ای 17‌میلیون دلاری شود.

مسئولان برگزاری این مسابقه که بخشی از درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه می‌شود تاکنون به‌خاطر مسائل امنیتی نام این مرد را اعلام نکرده‌اند. به‌گفته مسئولان در صورتی که این مرد جای خودش را در صف، تعارف نمی‌کرد این جایزه بزرگ را از دست می‌داد.

تجربه مرگ برای دانشجویان پزشکی

تایپه: دانشجویان رشته‌پزشکی دانشگاهی در تایوان برای فهمیدن اهمیت زندگی مجبور شدند تجربه سختی را پشت سر بگذارند! یک استاد دانشکده پزشکی این دانشگاه دانشجویان را مجبور کرد تا با خوابیدن در یک تابوت به‌مدت کوتاهی مرگ را تجربه کنند. پروفسور کیو داننگ اعلام کرده است که این مسئله باعث می‌شود دانشجویان پزشکی با جدیت و دقت بیشتری درس‌هایشان را بخوانند و با فهمیدن ارزش زندگی، اهمیت رشته و شغل آینده خود را بهتر درک کنند.

در این مراسم 10‌دقیقه‌ای پس از خوابیدن دانشجویان در تابوت عده‌ای به‌صورت نمادین با بیل روی تابوت خاک می‌ریختند. یکی از دانشجویان بعد از بیرون آمدن از تابوت گفت: احساس می‌کنم دوباره متولد شده‌ام.زمان کمی بود اما تاثیر زیادی روی من داشت.

گیر افتادن بچه بازیگوش در وسیله سرگرمی

لندن: بازیگوشی یک بچه و وارد‌شدن او به یک دستگاه سرگرمی باعث شد نیروهای آتش‌نشانی با عملیات بامزه‌ای روبه‌‌رو شوند. قضیه از این قرار است که این بچه در زمانی که پدر‌و‌مادرش در حال خرید بودند وارد دستگاه سرگرمی عروسکی می‌شود و در آن گیر می‌افتد.

مردم به‌طور معمول با انداختن سکه در این دستگاه و هدایت‌کردن یک چنگک برای به‌دست آوردن عروسک مورد علاقه خود تلاش می‌کنند اما به نظر می‌رسد این بچه حوصله چنین کاری را نداشته است! ماموران آتش‌نشانی زمانی که به محل رسیدند متوجه شدند این بچه از گیر افتادن در میان کلی عروسک به هیچ عنوان ناراحت نیست و می‌خندد. امدادگران سرانجام این بچه را در‌حالی که عروسک مورد نظرش را به‌دست آورده بود از این دستگاه بیرون آوردند.

شبیه‌سازی دنیا از دید زنبورها

لندن: دانشمندان در یک مرکز تحقیقاتی در حال بازسازی نحوه مشاهده رنگ‌ها و مناظر طبیعی از دید زنبورها هستند. به گفته محققان، زنبورها دنیا را به‌وسیله اشعه ماورای‌بنفش می بینند و به‌همین خاطر رنگ گل‌های خاصی جذبشان می‌کند. پروفسور لارس‌چیتکا یکی از دانشمندان این مرکز تحقیقاتی می‌گوید: بازسازی دید زنبورها بار دیگر نشان می‌دهد که انسان‌ها دنیا را از دید خود می‌بینند که ممکن است تمام واقعیت نباشد.

زنبورها با دید خاص چیزهایی می‌بینند که چشم‌های ما حتی قادر به دیدن آن نیستند. زنبورها با وجود مغز کوچکی که دارند، با تکیه بر قدرت دید فوق العاده، توانایی قابل توجهی در زمینه مسیریابی دارند. گفته می‌شود دید رنگی زنبورها 5‌برابر سریع‌تر از دید رنگی انسان است.