پیتزا از غذاهای معروف ایتالیایی است که از سبزیجات تا گوشت و قارچ و هر نوع ماده غذایی دیگر را می‌توان برای آن استفاده کرد و شاید همین موضوع آن را پرطرفدار کرده است. در این مطلب با طرز تهیه پیتزای مرغ و سبزیجات و نکات اصلی بهتر به عمل آمدن این فست‌فود خوشمزه آشنا می‌شوید.

به گزارش همشهری آنلاین، پیتزا یکی از مدرن‌ترین غذاهای سریع‌الپخت امروزی است که طرفداران زیادی دارد. با توجه به تنوع نحوه پخت و مواد مصرفی قطعاً با هر سلیقه‌ای که باشید یکی از مدل‌های پیتزا جزو لیست خوشمزه‌های ذهنتان خواهد بود. پیتزا مسافری از ایتالیاست که به تمام دنیا سفر کرده و در انواع و اقسام طعم‌ها و مدل‌ها پخت می‌شود. در این مطلب دستور پخت و نحوه درست کردن پیتزای مرغ و سبزیجات خانگی ولی به سبک فست‌فودی‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

  • مواد لازم برای درست‌کردن پیتزای خانگی

مرغ پخته شده؛ ۱۰۰ گرم
کدو؛ یک عدد
بادمجان؛ یک عدد
گوجه‌فرنگی؛ ۳ عدد
ریحان؛ ۲۰ شاخه
پنیر پیتزا؛ ۱۵۰ گرم
پنیر پارمسان؛ ۲ قاشق غذاخوری
آرد گندم؛ ۳۰۰ گرم
شکر؛ یک قاشق چای‌خوری
نمک؛ یک قاشق چای‌خوری
مایه خمیر؛ یک قاشق مرباخوری
روغن؛ ۲ قاشق غذاخوری
آب؛ ۱۵۰ میلی‌لیتر

  • طرز تهیه سس خانگی پیتزا

مواد این سس را با توجه به علایق خود می‌توانید تغییر دهید و با میکس خوراکی‌های مختلف طعم‌های جدید و جادویی منحصر به فرد خود را درست کنید.

یک قاشق رب‌ گوجه‌فرنگی، نمک، آویشن، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون، یک حبه سیر له‌شده را با هم مخلوط کرده و روی حرارت ملایم کمی تفت بدهید. سپس روی سطح خمیر بمالید.

► طرز تهیه پیتزای مرغ و سبزیجات به همراه تمام نکات کاربردی و کلیدی آن را در ویدئو زیر ببینید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

برچسب‌ها