گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی یک جاعل حرفه‌ای است که با به دست آوردن شماره و اطلاعات حساب‌ مشتریان بانک‌ها، نقشه سرقت از این حساب‌ها را عملی می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد این مرد پس از به دست آوردن شماره حساب‌ طعمه‌هایش، آن را روی چک‌های سفید جعل می‌کند و به این ترتیب دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زند.

مدتی قبل مرد تاجری وقتی متوجه شد 50میلیون تومان از حساب بانکی‌‌اش ناپدید شده است به دادسرای ناحیه یک تهران رفت و از بانک شکایت کرد.

این مرد به قاضی نیک‌صفت- بازپرس شعبه5 دادسرا- گفت: برای برداشت پول از حسابم به بانکی در شمال تهران رفته بودم اما وقتی موجودی حسابم را دیدم، خشکم زد.

50 میلیون تومان از حسابم بدون آنکه اطلاعی داشته باشم ناپدید شده بود و مسئولان بانک مدعی بودند خودم این مبلغ را برداشت کرده‌‌ام. برای همین تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم تا مشخص شود چه کسی به حساب من دستبرد زده است.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای کشف  راز این معمای عجیب آغاز شد و ماموران پس از حضور در بانک دریافتند مدتی قبل چکی به مبلغ 50 میلیون تومان که شماره حساب مرد تاجر روی آن درج شده بود به بانک ارائه شده و کارمندان بانک نیز پس از بررسی این چک، آن را نقد کرده‌اند.

با این اطلاعات، چک مورد نظر برای انجام بررسی‌های تخصصی به آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس ارسال شد و آنجا بود که مشخص شد شماره حساب و مشخصات مرد تاجر به طرز ماهرانه‌ای روی یک چک دیگر جعل شده و جاعل حرفه‌ای با این شگرد توانسته دست به سرقت 50 میلیون تومان از حساب مرد تاجر بزند.

پلیس که خود را در برابر یک جاعل حرفه‌ای می‌دید، در ادامه بررسی‌ها دریافت مردی که چک جعلی را در بانک نقد کرده، یک طلافروش است و به این ترتیب مرد طلافروش به اداره آگاهی احضار شد.

این مرد که باورش نمی‌شد چک 50 میلیون تومانی او جعلی بوده است، در توضیح ماجرا به ماموران گفت: مدتی قبل فردی برای خرید سکه به مغازه‌ام آمد و گفت که قصد دارد 50 میلیون تومان سکه بهار آزادی خریداری کند.

وی ادامه داد: وقتی این مرد گفت که قصد دارد بهای سکه‌ها را به وسیله چک بانکی پرداخت کند، قرار شد همراه هم به بانک برویم و پس از آنکه من چک او را نقد کردم، سکه‌ها را در اختیارش قرار دهم.

به این ترتیب در روز قرار همراه این مرد عازم بانک شدم اما وقتی به آنجا رسیدیم، او مدعی شد کارت شناسایی همراهش نیست و پس از امضای چک از من خواست به تنهایی وارد بانک شوم و آن را نقد کنم.

من هم به سراغ صندوق بانک رفتم و پس از ارائه چک، 50 میلیون تومان چک‌پول دریافت کردم. سپس از بانک خارج شدم و سکه‌ها را در اختیار مشتری میانسال قرار دادم اما هرگز تصور نمی‌کردم چکی که او به من داده جعلی باشد و شماره حساب فرد دیگری  روی آن درج شده است.

تنها سرنخ

پس از اظهارات این مرد، پلیس که احتمال می‌داد خریدار سکه‌ همان جاعل تحت تعقیب باشد، جست‌وجو برای یافتن ردی از او را آغاز کرد و وقتی مشخص شد این مرد هنگام معامله با فروشنده سکه، شماره تلفن همراهش را در اختیار او قرار داده است، نخستین سرنخ‌ در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت.

ماموران با بررسی این شماره تلفن به یک شرکت خدماتی تلفن همراه رسیدند که خط تلفن مورد نظر را به متهم تحت تعقیب فروخته بود.

به این ترتیب عازم این شرکت شدند و در بررسی مدارک به جا مانده از متهم دریافتند وی با استفاده از یک شناسنامه جعلی که عکس خود را روی آن چسبانده بود اقدام به خرید خط تلفن کرده است.

با به دست آمدن این عکس، بازپرس نیک صفت دستور چاپ آن را  در روزنامه‌ها صادر کرد و از کسانی که از مخفیگاه متهم اطلاعی دارند خواست ماجرا را با شماره‌ تلفن‌های

81-22007379 به شعبه 5 بازپرسی در دادسرای ناحیه یک تهران اطلاع دهند.