آزاده مختاری: مرد جوان که با معرفی خود به‌عنوان یکی از قضات دادسرای جنایی اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده بود، پس از بازگشت از ترکیه در محاصره پلیس گرفتار شد.

راز کلاهبرداری این مرد زمانی فاش شد که مردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران خواستار ملاقات با یکی از قضات شد.

او مدعی بود که این قاضی دادسرا بعد از دریافت مبلغ میلیونی از وی مدعی شده قادر است نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران را برایش بگیرد، ولی پس از دریافت پول ناپدید شده است.

اما این مرد وقتی مقابل قاضی  قرار گرفت در جایش خشکش زد و تازه فهمید چه کلاهی به سرش رفته است.

« مدتی قبل با مردی آشنا شدم که مدعی بود یکی از قضات دادسرای جنایی تهران است و با استفاده از نفوذی که دارد می‌تواند برایم نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی را بگیرد.

این مرد پس از گرفتن 15 میلیون تومان پول نقد به من گفت ظرف چند روز همه کارها را انجام می‌‌دهد اما پس از گذشت 2 هفته وقتی دیدم هیچ خبری از وی نیست به ماجرا مشکوک شدم.

برای همین به دادسرا آمدم و وقتی دیدم قاضی دادسرا هیچ شباهتی به مردی که خود را به جای او معرفی کرده بود ندارد، فهمیدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.»

با این اظهارات و به دستور سلیمانی -  قاضی دادسرای جنایی تهران - تحقیقات پلیسی برای شناسایی مرد کلاهبردار که خود را قاضی معرفی کرده بود آغاز شد.

مدتی بعد ماموران در جریان بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم را در غرب تهران شناسایی کردند اما وقتی برای دستگیری وی وارد عمل شدند، دریافتند قاضی قلابی به کشور ترکیه گریخته است.

به این ترتیب بررسی‌ها برای دستگیری این مرد ادامه یافت و عصر پنجشنبه وقتی ماموران متوجه شدند متهم به ایران بازگشته است او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این مرد پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی‌ها گفت:«چون به پول نیاز داشتم تصمیم به کلاهبرداری گرفتم. به همین خاطر اسم یکی از قضات دادسرای جنایی را به خاطر سپردم و پس از شناسایی طعمه‌ام خودم را به نام او معرفی کردم پس از آن هم به بهانه گرفتن نمایندگی، از وی 15میلیون تومان دریافت کرده و متواری شدم.»

کد خبر 62010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز