تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵

اگر به قهوه صبحگاهی خود دارچین اضافه کنیم طعم آن دو چندان می‌شود. این ترکیب نه تنها هوشیارتان می‌کند، بلکه را در طول روز شمارا پرانرژی نگه می‌دارد. دارچین شیرینی طبیعی دارد، بنابراین وقتی با قهوه مخلوط می‌شود، بخشی از تلخی کافئین را از بین می‌برد و اعتدال طعم و شیرینی قهوه همچنان حفظ می‌شود.

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: دارچین علاوه بر اینکه در بهبود متابولیسم و کاهش وزن بسیار مفید است، قند خون و چربی را کاهش می‌دهد. این ادویه را بی دلیل چربی شکن نام ننهاده‌اند. برخی از متخصصان تغذیه معتقدند افزودن یک قاشق چای خوری دارچین به قهوه می‌تواند به سوزاندن چربی کمک کند. در این مطلب به بررسی این نکته خواهیم پرداخت که آیا اضافه کردن دارچین به قهوه مفید است یا مضر؟

به گزارش تایمز آف ایندیا، دارچین ادویه‌ای است که از پوست داخلی درخت دارچین به دست می‌آید. انواع دارچین دارای ترکیبی به نام کومارین هستند که در صورت مصرف زیاد می‌تواند مضر باشد.

آیا دارچین به چربی سوزی کمک می‌کند؟

مروری بر ۳۵ مطالعه منتشر شده در نشریه «بررسی‌های انتقادی در علوم غذایی و تغذیه» (Critical Reviews in Food Science and Nutrition) نشان می‌دهد که مصرف ۱.۵ گرم دارچین در روز که به اندازه تقریبا نصف قاشق چای‌خوری است، دور کمر را ۱.۶۸ سانتی‌متر کاهش می‌دهد. با این حال، مصرف بیش از ۱.۵ گرم در روز تأثیر قابل توجهی در کاهش وزن نشان نداد.

کاهش اثرات مضر غذاهای پرچرب

در نتیجه مطالعات قبلی انجام شده همچنین مشخص شده دارچین می‌تواند اثرات مضر مصرف غذاهای پرچرب را کاهش دهد و با توجه به اینکه بر سطح گلوکز خون تأثیر مثبت می‌گذارد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. دارچین ممکن است منجر به کاهش وزن طولانی مدت نشود، این یک مکمل سالم در ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش برای دستیابی به اهداف کاهش وزن است. یک قاشق چای خوری دارچین حاوی ۱.۶ گرم فیبر است که می‌تواند به شما در تامین نیاز روزانه بدن به فیبر و افزایش احساس سیری در وعده‌های غذایی کمک کند.
یک متاآنالیز که نتایج آن در مجله«تغذیه بالینی» (Clinical Nutrition) انتشار یافته نیز نشان می‌دهد: مکمل دارچین به طور قابل توجهی بر اقدامات چاق کننده تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک مکمل کاهش وزن در مدیریت چاقی توصیه کرد. مهم است که هنگام افزودن این ادویه به رژیم غذایی خود مراقب باشید زیرا اخیرا مقادیر زیادی از سرب در نزدیک به ۱۲ مارک دارچین و مخلوط ادویه‌ها یافت شده است که نگرانی‌هایی را در مورد اثرات نامطلوب این محصولات تقلبی بر سلامتی ایجاد کرده است.

استفاده زیاد از دارچین همچنین می‌تواند دهان و لب‌های شما را تحریک کرده و باعث زخم شود. برخی از افراد نیز ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. اگر آن را روی پوست خود قرار دهید ممکن است باعث قرمزی و سوزش شود. خوردن دارچین به مقدار زیاد می‌تواند باعث مشکلات کبدی شود.

بیشتر بخوانید:

منبع: همشهری آنلاین