گروه حوادث: سارقان زورگیر با چاقو وگاز اشک‌آور به پیشواز مسافر از فرنگ برگشته رفتند و کیف پر از دلار و پوند او را به سرقت بردند

23 تیرماه بود که 2 مرد به کلانتری 122 دربند رفتند و مدعی شدند در دام زورگیرانی مسلح گرفتارشده و میلیون‌ها تومان پول خارجی‌شان به سرقت رفته است.

یکی از مالباخته‌ها در تشریح ماجرا به ماموران گفت: ساعت 3 بامداد از فرودگاه امام خمینی به‌عنوان مسافر به مقصد منزل دایی‌ام که یک صراف است سوار تاکسی فرودگاه شدم.

پس از رسیدن به مقصد وقتی از تاکسی پیاده شدم، کیف دستی‌ام را که پر از ارز خارجی بود و به‌صورت امانت نزد من بود برداشتم و در حال بالا رفتن از پله‌ها بودم که ناگهان راننده تاکسی شروع به فریاد زدن کرد. به محض اینکه برگشتم،  متوجه شدم که شخصی به‌صورت راننده تاکسی گاز اشک آور پاشیده و به سرعت به طرف من می‌دود.

خواستم فرار کنم اما در همین هنگام مرد جوان به‌صورتم گاز اشک آور زد و من که محکم کیف‌دستی‌ام را چسبیده بودم، با او درگیر شدم. اما او پس از درگیری و تهدید چاقو موفق به سرقت کیف شد و پا به فرار گذاشت. من هم به تعقیب سارق پرداختم اما او وقتی به سر کوچه رسید سوار یک دستگاه پژو 206 مشکی رنگ که منتظر او بود شد و به فرار ادامه داد.

مالباخته ادامه داد: داخل کیف دستی‌ من 100 هزار پوند انگلیس،  200 هزار پوند کانادا،  50 هزار دلار استرالیا و مقدار زیادی پول کشورهای سوئیس و امارات بود که آنها را برای دایی‌ام آورده بودم اما سارقان بعد از سرقت آن متواری شدند.

بعد از اظهارات این مرد، پرونده به اداره اول پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.ماموران که احتمال می‌دادند سارقان از قبل مالباخته را می‌شناختند، تحقیقات کاملی را از تمامی آشنایان و اطرافیان وی آغاز کردند.
آنها در این تحقیقات به یکی از اقوام مالک صرافی مظنون شدند.

این مرد برادری داشت که در صرافی مالباخته کار می‌کرد و اطلاعات لازم درخصوص کیف پر از دلار و پوند را در اختیار داشت.  پلیس که احتمال می‌داد آشنای خانوادگی با استفاده از اطلاعاتی که برادرش در اختیار او قرار داده بود، نقشه سرقت کیف را عملی کرده بود، برادر این مرد را دستگیر کرد.

رد پای سارق آشنا

این مرد بعد از انتقال به اداره آگاهی به اطلاع داشتن از سرقت و حضور برادرش در سرقت اعتراف کرد و گفت: چندین سال است که در صرافی شاکی مشغول به کار هستم.
چندین بار نیز خودم برای آوردن ارز،  به خارج از کشور سفر کرده‌ام.

به همین خاطر از تمامی جزئیات و نحوه کار صرافی اطلاع دارم. در آخرین بار نیز زمانی‌که خواهرزاده شاکی برای آوردن ارز به خارج از کشور سفر کرده بود،  از زمان بازگشت وی به تهران و همچنین میزان ارز خارجی همراهش اطلاع دقیقی داشتم که بلافاصله موضوع را به برادرم اطلاع دادم که قرار شد وی به همراه دو نفر از دوستانش، پول‌ها را سرقت کند.

بعد از اظهارات این مرد، ماموران با برخی اقدامات اطلاعاتی موفق شدند پاتوق‌های برادر این مرد را تحت نظر قرار داده و در نهایت او را چند روز قبل در یکی از پاتوق‌هایش دستگیر کنند.

از فرودگاه تا نقطه سرقت

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به سرقت کیف پر از ارز خارجی گفت: پس از اطلاع پیداکردن از مقدار پولی که قرار بود توسط خواهرزاده مالک صرافی به تهران منتقل شود، نقشه سرقت پول را طراحی کردم و آن را با2 نفر از دوستانم در میان گذاشتم.  مدتی بعد وقتی باخبر شدیم که خواهرزاده مالک صرافی با پول‌ها وارد ایران شده، او را از فرودگاه تا خانه دایی‌اش تعقیب کردیم و به محض خروج وی از تاکسی به او حمله‌ور شده و کیف دستی‌اش را سرقت کردیم.

بعد از اعترافات متهم، دستگیری همدستان او در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم قرار گرفت و با توجه به اطلاعات به‌دست آمده درخصوص مخفیگاه دیگر متهمان، آنها نیز به دام پلیس افتادند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی- جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: با دستگیری تمامی متهمان پرونده و کشف پول‌های سرقت شده،  در حال حاضر تحقیقات تکمیلی درخصوص شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.