چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت موتورسیکلت‌ها در جنوب تهران، چند نوجوان بودند که تنها برای تک چرخ زدن و انجام حرکات نمایشی دست به سرقت حداقل 30 موتورسیکلت زدند.

24 آبان ماه، ماموران کلانتری 141 هنگام گشتزنی در محدوده شهرک راه آهن، به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شده و با استعلام مشخصات آن دریافتند که این موتور مسروقه است و به این ترتیب جوان سرنشین دستگیر شد.

با آغاز تحقیقات پلیسی و قضایی، متهم در اختیار کارآگاهان اداره هفتم - مبارزه با سرقت موتورسیکلت پلیس آگاهی تهران بزرگ - قرار گرفت،  با انجام بازجویی از این متهم مشخص شد که فروشندگان اصلی موتورسیکلت 2نوجوان هستند که در جنوب تهران زندگی می‌کنند.

با مشخص‌شدن این موضوع 2نوجوان در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند و به اتهام سرقت موتورسیکلت‌ها تحت بازجویی قرار گرفتند.متهمان در بازجویی‌های ماموران اداره هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعتراف به سرقت حداقل 30 موتورسیکلت در مناطق جوادیه راه‌آهن،  خانی آبادنو،  فرهنگسرای بهمن و نازی آباد، در توضیح شگرد خود برای سرقت‌ها گفتند: با پرسه زدن در کوچه‌ها و خیابان‌ها،  موتورهایی  که با قفل و زنجیر بسته نشده بودند را برای سرقت انتخاب کرده و بلافاصله اقدام به سرقت آنها می‌کردیم.

تک چرخ‌ها

سارقان نوجوان در ادامه اعترافات خود درخصوص سرنوشت موتورسیکلت‌های سرقت شده به کارآگاهان گفتند: با موتورهای سرقتی در خیابان‌ها تک چرخ می‌زدیم و یا آنکه برای جلب توجه در جلوی دبیرستان‌ها حرکات نمایشی اجرا می‌کردیم، 

در اکثر مواقع با این موتورها تصادف می‌کردیم، یا آنکه به زمین می‌خوردیم و چون دیگر نمی‌توانستیم سوار این موتورها بشویم، آنها را کنار کوچه و خیابان رها می‌کردیم، در این میان تنها توانستیم 10 موتورسیکلت را به قیمت‌های 10 تا30 هزار تومان به دانش‌آموزان دبیرستانی که شاهد حرکات نمایشی ما بودن بفروشیم.

با توجه به اعترافات متهمان،  کارآگاهان با شناسایی خریداران موتورسیکلت‌های مسروقه،  5نوجوان دیگر که اقدام به خرید این موتورها کرده بودند را به‌عنوان خریدار اموال مسروقه شناسایی کرده و دستگیر کردند.

با انجام تحقیقات به‌عمل آمده از سوی کارآگاهان، تاکنون 7 دستگاه از موتورسیکلت‌های مسروقه کشف شده و در این میان 3 مالباخته شناسایی شده و موتورهایشان تحویل داده شده است.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ،  با اعلام این خبر گفت: با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 29 تهران، تعدادی از متهمان تحویل کانون اصلاح و تربیت شده‌اند اما 2 متهم اصلی پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره هفتم قرار دارند.

معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در توصیه‌ای به خانواده‌ها گفت:خانواده‌ها باید مراقب روابط اجتماعی فرزندانشان به‌ویژه در زمینه انتخاب دوستان خود باشند،

یکی از متهمان اصلی پرونده در خانواده‌ای پرورش پیدا کرده که به‌علت اعتیاد و زندانی بودن پدرش،  فاقد سرپرست مناسب بوده و به‌علت آنکه از سوی خانواده‌اش به دقت تحت کنترل و نظارت نبوده است، با افرادی تماس پیدا کرده که زمینه گرایش وی به سمت ارتکاب جرایم اجتماعی و به‌طور ویژه سرقت موتورسیکلت را در او به‌وجود آورده و وی را در مسیری قرار داده‌اند که نهایتا در سنی کمتر از 18 سال به اتهام سرقت دستگیر شده است.

کد خبر 97529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز