مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

همزمان با میلاد ثـامـن‌الـحجج طی مراسمی، از مجموعه کتاب «نهج‌البلاغه موضوعی» چهارمین جشنواره شمسه رونمایی شد.

 

اين مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، آيت‌الله سيدجمال‌الدين دين‌پرور رئيس بنياد نهج‌البلاغه و دبير تخصصي چهارمين جشنواره نهج‌البلاغه شمسه و جمعي از انديشمندان، فرهيختگان و محققان حوزه نهج‌البلاغه ازجمله منصور پهلوان، احمد خاتمي و مصطفي دلشاد تهراني در انديشگاه كتابخانه ملي برگزار شد. طي اين مراسم آيت‌الله دين‌پرور با اشاره به اينكه ضرورت و نياز دانشجويان به نهج‌البلاغه ما را بر آن داشت كه ترجمه موضوعي از آن داشته باشيم، گفت: در جامعه امروزي كه مورد هجمه فرهنگي هستيم نياز است كه با مفاهيم اصيل اسلامي و نهج‌البلاغه آشنا شويم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران نيز با اشاره به سخنان آيت‌الله دين‌پرور هجمه كنوني‌ دشمنان عليه جامعه را در راستاي القاي ناكارآمدي دين در عرصه جامعه دانست و تصريح كرد: دشمنان ما تلاش دارند بگويند دين نمي‌تواند جامعه را اداره كند؛ درحالي‌كه دين اسلام مبتني بر وحي است و نمي‌تواند يك تئوري مديريتي باشد، بلكه اسلام عين مديريت است و براي تمام ابعاد زندگي بشر اصولي را تعريف كرده است. وي اضافه كرد: اسلام در رابطه با اداره جامعه كارنامه و برنامه خوبي دارد.

كارنامه حضرت رسول اكرم(ص) در جامعه‌اي كه از هر نظر در فساد است، خود نمايانگر اين موضوع است و ايشان در كوتاه‌ترين زمان به بهترين وجه جامعه را به سرانجام رساند. برنامه هم اين است كه زمان ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) تمام افراد راضي مي‌شوند. امرودي با توصيف مراسم رونمايي از كتاب نهج‌البلاغه موضوعي شمسه به‌عنوان شيرين‌ترين و بهترين لحظات زندگي خود تأكيد كرد: نهج البلاغه به‌عنوان بزرگ‌ترين و بهترين نسخه و سند راهبردي جامعه در دست ماست كه در همه ابعاد زندگي اجتماعي كاربرد دارد.

همچنين احمد خاتمي نيز با اشاره به 2ويژگي ممتاز مجموعه نهج‌البلاغه موضوعي گفت: ترجمه اين كتاب بسيار روان و زيباست. مزيت‌هاي ديگر آن نيز جزء جزء شدن نهج‌البلاغه و طراحي مناسب و خوب اين كتاب است كه جاي تقدير دارد.منصور پهلوان در بخش ديگري از اين مراسم با اشاره به اينكه نهج‌البلاغه همانطور كه از عنوانش پيداست، نهج‌البلاغه است، اما بايد توجه داشت فقط بلاغت نيست بلكه تمام معارف اسلامي در آن وجود دارد. نهج‌البلاغه بهترين تفسير موضوعي قرآن كريم است. اگر قرآن از زهد صحبت مي‌كند تبيين آن در نهج البلاغه است.

حميد كياني دبير مجموعه جشنواره‌هاي شمسه نيز در اين خصوص گفت: اين مجموعه كتاب به كوشش آيت‌الله سيدجمال‌الدين دين‌پرور و با اهتمام حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران به نگارش درآمده و منتشر شده است. وي بهره‌مندي از كلام امير(ع) در زندگي روزانه را ازجمله اهداف مهم تهيه اين مجموعه دانست و افزود: در اين مجموعه خطبه‌ها و فرمايشات حضرت اميرالمومنين(ع) در 3سرفصل هويت، سبك زندگي و تغييرات فرهنگي و زيرگروه‌هاي آن طبقه‌بندي شده است.

کد خبر 305206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha