مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

برگزاری جشنواره‌هایی مانند تسنیم نقش مهمی در فرهنگسازی‌ داشته و می‌تواند ذائقه مخاطب ایرانی را بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی تأمین کند.

مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران در بازديد از نمايشگاه چهارمين جشنواره تسنيم گفت: در اين نمايشگاه تمام اقشار مردم حضور يافته‌اند و اين بيانگر قدرت تأثيرگذاري جشنواره تسنيم است. وي با اشاره به لزوم حمايت از جشنواره تسنيم توضيح داد: اين حركت نيازمند استمرار و توسعه بوده و بايد از تمام ارگان‌ها اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري، اتحاديه‌هاي پوشاك و توليدكنندگان البسه از طراحان و توليدكنندگان پوشاك داخلي حمايت كنند تا ذائقه شهروندان تأمين شود.

طلايي با تأكيد بر آنكه امروزه ذائقه فرد ايراني مورد تهديد قرار گرفته است، گفت: ما بايد متناسب با فرهنگ و اقتضائات خود اين فرهنگ را مديريت كرده و پاسخگوي نيازهاي نسل جوان و افكار عمومي به‌ويژه بانوان باشيم. نايب‌رئيس شوراي شهرتهران با اشاره به اينكه واردات لباس‌هاي خارجي زيان‌هاي جبران‌ناپذيري در بخش‌هاي مادي و معنوي براي جامعه ما به همراه دارد، تأكيد كرد: اين واردات از طرفي به بازار توليد داخلي لطمه وارد كرده و از طرفي به فرهنگ مصرفي ما لطمه وارد مي‌كند. وي با بيان اينكه اگرچه به صرف جلوگيري از ورود پوشاك نمي‌توانيم مشكل را در بعد فرهنگي حل كنيم، اضافه كرد: ما بايد با طراحي لباس‌هاي مناسب با قيمت‌هاي مناسب اين امكان را فراهم كنيم كه طراح و توليدكننده داخلي بتواند با واردكننده خارجي رقابت كند.

طلايي با تأكيد برآنكه امروزه شبكه‌هاي ماهواره‌اي به‌دنبال تغيير دادن ذائقه اسلامي و ايراني ما هستند، گفت: اقدامات سلبي و بازدارنده مي‌تواند نقش مكمل داشته باشد. نايب‌رئيس شوراي شهر تهران اضافه كرد: خانه‌هاي تسنيم در 354 محله شهر تهران با موضوع بانوان فعاليت داشته و به‌دنبال موضوعات مختلفي ازجمله توليد پوشاك اسلامي و ايراني است. طلايي توضيح داد: ما بايد با تقويت شوراياري‌ها و خانه‌هايي كه در سراي محلات فعاليت مي‌كنند و واگذاري مسئوليت به آنها، اين امكان را فراهم كنيم كه نمايشگاه‌هاي محلي تسنيم برگزار شود.

کد خبر 321076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha