همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه شب در دومین همایش هم اندیشی نمایندگان رسانه‌های خارجی مقیم ایران خواستار تعامل و همکاری صمیمانه و مطلوب آنان با مردم فهیم ایران شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید محمد حسینی در همایش نمایندگان رسانه های خارجی که به مناسبت سی و یکمین سالگرد انقلاب شکوهمند  اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به فعالیت 120 دفتر مطبوعاتی خارجی در ایران گفت: رسانه ها باید آئینه تمام نمای واقعیت ها باشند ، ما انتظار داریم واقعیت ها منعکس شود ، زیرا  هر غیر ایرانی هنگامی که وارد کشور می شود وضعیت را با آنچه که رسانه های خارجی باز تابانده اند، متفاوت می بیند.

وی با تاکید بر  نقش تعیین کننده رسانه ها در عصر حاضر ، افزود: گزارش ها و تحلیل های نادرستی که از سوی برخی از رسانه های غربی از وضعیت ایران منعکس شده ذهنیت مسوولان آن کشورها را نیز خراب کرده است،چرا که هر انقلابی مخالفانی دارد و نباید صرفا گزارشی تهیه و جنبه های منفی را بزرگنمائی کرد.

حسینی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم کارتل های خبری همه چیز را از نگاه خود به مردم نشان دهند، بر ارائه  واقعیت ها تاکید کرد و گفت : پیشرفت های متعددی که در سرزمین پهناور ایران می بینید با این همه جاذبه های فراوان و دانشمندان علمی برای تازه واردان به کشور موجب شگفتی است ، در عصر ارتباطات واقعیت ها و حقایق پشت ابر نمی ماند.

وی با اشاره به دوران قبل از انقلاب که ایران در استبداد و دیکتاتوری به سر می برد گفت: با دم مسیحایی حضرت امام(ره) روح تازه ای در کالبد بی جان مردم دمیده شد و اکنون شعار آزادی ، استقلال و عظمت تاریخ ایران اسلامی را با همه وجود احساس می کنیم .

وی با اعلام اینکه ایران در قبل از انقلاب کشوری از نظر علمی عقب مانده و پایگاهی برای غرب و آمریکا بود ، گفت : خوشحالیم که  امروز دارای کشوری مستقل با پایگاهی مردمی گسترده و تاثیر گذار در منطقه و عرصه جهانی با گفتمان عدالت محوری هستیم .

حسینی گفت : در نظام طاغوت فقر و فساد و محرومیت بسیاری را در کشور و در جای جای ایران شاهد بودیم، ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد رفاه و امکانات کافی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ابتذال و بی بند و باری ها و فساد در رژیم گذشته گفت : ایران اسلامی اکنون شاهد فرهنگ اسلامی و مردمی با ایمانی راسخ و باوری عمیق دینی است و دفاع مقدس هشت ساله بر وحدت و انسجام آنان افزوده است.

وی ساختار و مقررات حاکم برکشور را حاصل گذشت سه دهه مقابله در برابر تحریم ها ، فشارها و تهدیدها دانست و گفت: در یکسال اخیر هجمه های فراوانی را علیه جمهوری اسلامی شاهد بودیم ولی انقلاب الهی و مردمی و نظام متکی بر حضور گسترده مردم و این شجره طیبه و درخت تناور در برابر تندبادها بدون آسیب طی مسیر کرده است.

حسینی با اشاره به وضعیت علمی در رژیم گذشته و مقایسه با شرایط کنونی گفت: امروز در کشور شاهد رشد و پیشرفت روزافزون در عرصه های علمی و فناوریهای نوین هستیم و رییس جمهوری امروز با  صدور دستور غنی سازی 20 درصدی  که در 22 بهمن آغاز خواهد شد کشور را در شرایطی عالی به جهانیان نشان داده است.

وی گفت : غربی ها هر چه بیشتر بر مردم و دولت فشار بیاورند واکنش ما در پیشرفت و ترقی کشور جدی تر خواهد شد زیرا در گذشته ما انعطاف لازم را نشان دادیم که آنان حاضر به قبول ابتدایی ترین خواسته ما در مسایل هسته ای نبودند، ولی امروز با شهامت و جسارت برای پیشرفت کشور حرکت می کنیم و باید از ما تمکین کنند.

حسینی با اعلام اینکه تحریم ها موجب شد ما متکی به دانشمندان خود شویم  ادامه داد: امروز در بحث نانو ، بیوتکنولوژی ، دانش هسته ای و پزشکی نه فقط در منطقه که در سطح بین المللی جایگاهی رفیع داریم و هر روز شاهد تحول و تغییر اساسی در رسیدن به اهداف چشم انداز با شتابی وصف ناشدنی هستیم .

وی با اشاره به سابقه هزاران ساله فرهنگ و تاریخ ایران و وجود دانشمندان و بزرگانی چون ابوعلی سینا ، فارابی ، خواجه نصیر الدین طوسی و .... که علوم آنان در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، گفت : مردم ایران دارای هوش، ذکاوت و دانش فراوانی هستند و اجازه تاثیر گذاری به بیگانگان نمی دهند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور معنوی مردم در 9 دیماه که پر از شورو شعور بود گفت : مردم ایران اگر احساس خطر کنند منتظر نمی مانند و خود به صحنه می آیند و غربی ها فکر باطلی دارند که تصور می کنند می توانند بر مردم ایران تاثیر بگذارند .

حسینی گفت: با وجود فعالیت شبکه های بی بی سی و دیگر شبکه های خبری با همه امکانات و ابزارهایشان ، مردم نشان دادند که به غربی ها اعتماد ندارند و متوجه هستند که انگلیس و استعمارگران در طول تاریخ منافع خودشان را در نظر دارند.

وی با اشاره به جنایات امریکا در ایران ، هند و پاکستان  افزود:  غربی ها هر جا حضور داشته اند جز تفرقه افکنی و اختلاف قومیت و مذهب و به یغما بردن ثروت مردم کار دیگری انجام نداده اند و مردم به حرف آنان اعتماد نمی کنند .

حسینی گفت : اکنون دولت در میان مردم است و مردم  از نزدیک شاهد تلاش های دولتمردان هستند، پس نمی توانند بگویند کاری انجام نشده و اوضاع را متشنج نشان دهند زیرا مردم ایران دارای زندگی عادی هستند و در همه زمینه ها اقتصادی ، کشاورزی و صنعت و در همه امور پویا و با نشاط هستند.

وی با اشاره به تلاش های مردم برای رسیدن به اهداف خود و بی نتیجه بودن تلاش های بیگانگان و عدم تاثیر گذاری آنان بر مردم فهیم ایران اسلامی گفت: در 22 بهمن این حقیقت آشکار خواهد شد که مردم  همراه و خواستار نظام هستند.

وی ابراز امیدواری کرد ؛رسانه ها خارجی با رعایت انصاف و ایفای نقش مثبت رسانه ای در بیان واقعیت ها، رسالت قلم را حفظ نمایند.

حسینی ادامه داد : ما آمادگی پذیرش نقد را داریم چون معتقدیم که با نقد انسان قادر خواهد بود به تقویت نقاط مثبت خود بپردازد.

وی به فعالیت برخی از بیگانگان در ماههای اخیر تحت عنوان خبرنگار در ایران و تهیه گزارشاتی مغرضانه و نقش مردم ایران در همکاری با نیروهای انتظامی برای شناسایی آنان گفت : مردم  منتظر مسوولان نمی مانند و در صورت لزوم خود وارد صحنه می شوند.

وی با اشاره به اینکه حق مسلمانان در اروپا رعایت نمی شود و از حقوق اجتماعی نیز محروم هستند ،  گفت : در کجای دنیا این همه تعامل و همکاری وجود دارد و حقوق دیگر اقلیت ها رعایت می شود.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد انتظار ما نگاه واقع بینانه و صحیح به مسایل است تا دنیا تصویر واقعی  و درستی از ایران اسلامی داشته باشد.

 در این مراسم  محمد جواد آقاجری  مدیرکل رسانه های خارجی، محمد علی رامین  معاون امور مطبوعاتی و رسانه ای وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی "علی زعیتر" رییس دفتر المنار در تهران و سید احمد موسوی مسوول رادیو صدای افغان برای حاضران سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، جمع کثیری از مسوولان و نمایندگان رسانه های خارجی مقیم ایران ، مدیران و جمعی از مسوولان شبکه های خبری داخلی و مدیران ستادی حوزه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 101240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز