همشهری آنلاین: جلسه هیات وزیران عصر یکشنبه به ریاست دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، برگزار و پس از بحث و بررسی درباره پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در این جلسه پس از بررسی پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، حد نصاب معاملات موضوع ماده (3) قانون برگزاری مناقصات تعیین شد. بر اساس ماده 3 قانون برگزاری مناقصات معاملات از نظر نصاب(قیمت معامله) به سه دسته معاملات کوچک، معاملات متوسط و معاملات بزرگ تقسیم می‌شوند و بر اساس تبصره یک این ماده، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است در ابتدای هر سال نصاب معاملات را براساس شاخص بهای کالاها و خدمات اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت تصویب به هیأت وزیران پیشنهاد کند.

نحوه تخصیص اعتبار و منابع لازم مالی برای تامین آب و برق و گاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و طرح جامع صید و صیادی در دریای خزر از دیگر مصوبات عصر یکشنبه هیات وزیران بود.

همچنین در این جلسه در خصوص اختصاص اعتبار برای مطالعات طراحی و ساخت موزه بین‌المللی استکبارستیزی در صحرای طبس تصمیم‌گیری شد. [صحرای طبس؛ شکست پنجه عقاب ]

لوایح عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و موافقتنامه بین‌المللی ایران و ازبکستان در زمینه کمک متقابل بین گمرکات دو کشور و پروتکل اصلاحی آن از دیگر مصوبات هیات وزیران بود.

کد خبر 109124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز