یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنجمین و آخرین نشست تجلیل از ناشران به قدردانی از عمری تلاش فرهنگی و مذهبی دفتر نشر فرهنگ اسلامی اختصاص داشت که شنبه، 2 دی در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین در این مراسم که به دلیل وضعیت جوی نامناسب و بارش باران و برف فراوان استقبال اندکی از آن شده بود، ابتدا علی اکبر اشعری،‌ مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی، با اشاره به این نکته که  آمدن خود به  این مراسم را نوعی ادای وظیفه می داند افزود:«آقای حسین مهدیان، با زندگی سراسر خدمت و پاکشان به کتابی مبدل شده‌اند که همه صفحاتش خواندنی است. چه خوب است که کتاب خاطرات آقای مهدیان هر چه زودتر چاپ شود تا همه از لحظه لحظه این خدمات آگاه شوند»

رئیس کتابخانه ملی، هر نوع فعالیتی در زمینه معرفی خادمین فرهنگ کشور را قابل توجه و ارزشمند دانست.

حسین‌ الله‌مرادی،‌ مشاور مدیر دفتر ‌نشر ‌فرهنگ ‌اسلامی، سخنران بعدی مراسم بود. الله‌مرادی به روزهای شکل‌گیری دفتر ‌نشر ‌فرهنگ اسلامی در سال1357توسط شهید باهنر اشاره کرد و شکل‌گیری این موسسه را نشات گرفته از نیتی پاک دانست که با فعالیت صادقانه حسین مهدیان گسترش پیدا کرد.

« حاج آقا مهدیان نمونه کامل عمل به این حدیث است که هر  انسانی باعث هدایت یک انسان بشود، ‌اگر تمام دنیا را هم در اختیارش بگذارند، ‌باز هم کم است. ایشان با سرلوحه قرار دادن این حدیث و با نیت عمل به آن تمام زندگیش را وقف کاری کرد که به حق ادامه مسیر آیت‌الله بهشتی و شهید باهنر است»

 الله‌مرادی این منش و رفتار حسین مهدیان را یکی از دلایل دوام دفتر‌نشر‌فرهنگ اسلامی دانست که اسم، آثار و رفتارش افتخار آفرین است. « دلیل دیگر توفیق دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی این است که مدیر،‌ کارکنان، نویسندگان و مؤلفان همکار با دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی،‌ همه داشته‌هایشان را وقف گسترش فرهنگ محمد‌‌‌‌‌(ص) و آل‌محمد کرده‌اند، چون معتقد بودند هر زاویه‌‌ای که در زندگی این خاندان وجود دارد، باید به درست‌ترین و صحیح‌ترین وجه گشوده شود. این اعتقاد باعث شده تا کنون 1700 جلد کتاب درباره زندگی و سیره ائمه در این موسسه منتشر شود»

الله‌مرادی دفتر‌نشر فرهنگ‌اسلامی را یکی از معدود ناشران خصوصی معرفی کرد که سعی می‌کند قیمت هر جلد کتاب را کمتر از قیمت واقعی آن محاسبه کند.

«دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی بزرگترین ناشر غیر دولتی است که شش ماشین چاپی آن سه نوبت در شبانه‌روز اضافه کاری می‌کند . در حال حاضر 90 عنوان کتاب در مرحله چاپ در این موسسه قرار دارند. این که علمایی چون مقام معظم رهبری،‌ ‌آیت‌الله رسولی‌محلاتی، دکتر احمد خاتمی و مرحوم فلسفی آثارشان را در دفتر ‌نشر ‌فرهنگ ‌اسلامی منتشر کرده‌اند از افتخارات این موسسه محسوب می‌شود»‌

سپس رسالت بوذری، ‌مجری برنامه، پیام موزه قرآن را که از طرف احمد مسجد‌جامعی، رئیس موزه ملی قرآن به مناسبت تجلیل از دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی فرستاده شده بود، قرائت کرد.

 در ادامه مراسم، باقر راستگو اهمیت جایگاه فعالیت‌های دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی را از زاویه‌ای متفاوت بررسی کرد:«در تاریخ همواره نبرد بین حق و باطل در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی وجود داشته اما بیش از هر‌ چیز این نبرد،‌ نبردی فرهنگی بوده‌است. این نبرد با جعل احادیث، منع تفسیر قرآن و انحراف زندگی چهره‌های اسلامی آغاز شد و توانست اهداف باطل دشمنان گسترش فرهنگ اسلامی را به ظهور برساند»

باقر راستگو  در ادامه، سخنان مقام معظم رهبری را درباره تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی یادآوری کرد و دفتر ‌نشر ‌فرهنگ ‌اسلامی را کانون پر‌تحرک دینی دانست که می‌تواند دیدگاه و اندیشه‌های اسلامی را در عمق جامعه نهادینه کند و با حفظ آرمان‌های اسلامی، تهاجم فرهنگی را شکست دهد.

سپس رسالت بوذری از امین متولیان، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی‌ ‌هنری شهرداری تهران دعوت کرد برای اهدای لوح‌تقدیر به حسین مهدیان مدیر دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی، ‌روی سن بیاید.

حسین مهدیان بعد از دریافت لوح‌تقدیر، از کسانی که در این مراسم شرکت کرده‌ بودند، ‌قدر‌دانی کرد.

بعد از پایان مراسم، حاضران از نمایشگاه عکسی که مربوط به بخش‌های مختلف انتشارات، چاپخانه و فروشگاه دفتر‌نشر‌فرهنگ‌اسلامی بود و همچنین نمایشگاه کتابی از آثار منتشر شده این انتشارات بازدید کردند.

 گزارش همشهری آنلاین حاکیست که در لابلای دو  نماآهنگ با موضوع سابقه فعالیت دفتر ‌نشر ‌فرهنگ ‌اسلامی و بنیانگذاران این موسسه و نیز معرفی کتاب‌های برجسته دفتر ‌نشر فرهنگ ‌اسلامی به نمایش در‌آمد.

کد خبر 11732

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز