سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه فعالین آنلاین بی‌نام یا Anonymous که پیشتر در طرفداری از ویکی‌لیکس به حملات اینترتی دست زده‌بودند، وب‌سایت یک شرکت امنیتی آمریکایی را هدف قرار داده‌اند که ادعا کرده نام رهبران کلیدی این گروه را فاش می‌کند.

anonymousmask

به گزارش بی‌بی‌سی، گروه Anonymous از زمان جنجال ویکی‌لیکس و دستگیری آسانژ به علت حمله به سرویس‌های کارت‌ها اعتباری ویزا و پی‌پل تحت پیگیرد پلیس قرار گرفته‌اند.[آسانژ دستگیر شد]

هفته گذشته آرون بار، رئیس شرکت امنیتی HBgray Federal اعلام کرد نام افراد سرشناس این گروه را بدست آورده‌است.

در واکنش به این خبر نیز گروه Anonymous شبانه به وب‌سایت شرکت HBgray حمله کردند و موفق به هک کردن نمایه توییتر آن شدند.

این گروه در ماه دسامبر 2010 در حمایت از ویکی‌لیکس و به نشانه اعتراض به مسدود کردن حساب‌های آن از طرف شرکت‌های مالی، سرویس‌های مسترکارت، ویزا و چند شرکت دیگر را مختل کردند. این حرکت منجر به تحقیقات بین‌المللی پلیس و دستگیری افرادی در انگلیس و هلند شد.

آقای بار در مصاحبه با فایننشیال تامیز گفته که نام و آدرس بعضی اعضای ارشد این گروه را می‌داند ولی فعلاً قصد مطلع ساختن مقامات را ندارد. وی قرار است اواخر این ماه در کنفرانسی در سان‌فرانسیسکو مشروحی از اطلاعات خود را فاش سازد.

بعد از انتشار این خبر در رسانه‌های نمایه توییتر آقای بار با جملاتی نژاد پرستانه و اطلاعات شخصیش نظیر شماره تلفن و شماره بیمه وی پر شد. در وب‌سایت شرکت HBgray‌ نیز پیامی مبنی بر هک شدن سایت توسط گروه Anonymous‌ منتشر شد.

این گروه در پیامی برروی وب‌سایت HBgray نوشته که به ایمیل‌های شرکت دست یافته و بعضی اطلاعات را به سرفت برده و باقی را پاک کرده‌است.

گروه Anonymous که شاخه‌ای از گروه اینترنتی 4Chan است در سال‌های اخیر دست به فعالیت‌های اعتراضی زیادی در دنیای مجازی و واقعی زده‌است.

علاوه بر حمایت از ویکی‌لیکس این گروه به طرفداری از اعتراضات مخالفان دولت در مصر و تونس پرداخته‌است.

کد خبر 127733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز