دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار و اطلاعات تازه در خصوص زلزله و سونامی مهیب جمعه 20 اسفند در ژاپن و مسائل مربوط به آن به‌قرار زیر است:

japon


-به‌گزارش خبرگزاری دولتی ان اچ کی، انتظار می‌رود تعداد کشته‌شده‌های زلزله و سونامی به 10هزار نفر برسد.خبرگزاری کیودو اعلام کرده که حدود 2هزار جسد در دوطرف ساحل میاگی پیدا شده است.

-شرکت انرژی الکتریکی توکیو می‌گوید 11 نفر در انفجار راکتور شماره 3 مجروح‌شده‌اند.

more دومین انفجار نیروگاه هسته‌ای در ژاپن آسیب‌دیده

-یوکیو ادانو، رئیس دفتر کابینه می گوید کانتینر اصلی در راکتور بعد از انفجار اخیر که احتمالا منجر به پخش مقدار زیادی رادیو اکتیو شده؛ سالم است.

-کشتی‌های جنگی و هواپیماهای آمریکا که در کمک‌رسانی حضور داشتند به طور موقت به خاطر رادیو اکتیو سطح پایین، از ساحل ژاپن در اقیانوس آرام فاصله گرفته‌اند.

-نخست وزیر ژاپن نائوتو کان گفته است که وضعیت در کارخانه هسته‌ای نگران‌گننده است و مسئولان‌ برای جلوگیری از گسترش آسیببه‌شدت تلاش‌ می کنند.

-پیشتر "تپکو" اعلام کرده بود که سطح تشعشع در کارخانه‌هسته‌ای فوکوشما که 240 کیلومتری شمال توکیو قرار دارد؛ از میزان استاندارد بالاتر رفته اما اسیبی به سلامت افراد نمی‌رساند.یک انفجار سقف راکتور شماره یک را منفجر کرد.

-مقامات منطقه اطراف دایچی فوکوشیما را تا شعاع 20 کیلومتری و یک مرکز دیگر در نزدیکی آن را تا 10 کیلومتری ، تخلیه کرده‌اند.

-پس‌لرزه‌های شدید در منطقه آسیب‌دیده هنوز رخ می‌دهد.

-حدود 300هزار نفر در کل کشور از محل زندگیشان انتقال داده شده‌اند و تقریبا 2میلیون خانه در هوای بسیار سرد شمال این کشور بدون برق اند.

-سهام شرکت سونی و تویوتا موتور افت کرده است.

-بانک ژاپن پیشنهاد کرده 85 میلیارد دلار به سیستم بانکی تزریق شود تا به وضعیت بازار کم شود.

-آژانس امنیت هسته‌ای وضعیت نیروگاه‌ها و تجهیزات هسته‌ای ژاپن را در معیار 1 تا 7 بین‌المللی در مقایسه با چرنوبیل و
ثری مایل ایلند که به ترتیب 7 و 5 بوده‌اند، در رده 4 قرارداده است.

-سوئیس کردیت تخمین می‌زند آسیب مادی ناشی از زلزله ژاپن بین 14 تریلیون یوان(171میلیارد دلار) تا 15 تریلیون یوان فقط در مناطق زلزله‌زده است.

کد خبر 130431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز