همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در طبس، گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مبلغ 21 هزار و 500 میلیارد تومان است که در لایحه بودجه سال 90، هفت هزار میلیارد تومان آن پیش‌بینی شده است.

حافظی مدیرعامل تامین اجتماعی

 به گزارش ایسنا ، دکتر رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه در کشور 300 شهرستان وجود دارد ولی تامین اجتماعی تنها 70 بیمارستان دارد، گفت: بر این اساس باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم از سایر حوزه‌های فعال در بهداشت و درمان کشور بهره‌برداری کنیم تا بیمه شدگان در مراجعه به سایر مراکز درمانی نیز فرانشیز پرداخت نکنند.

 وی افزود: خدمات تامین اجتماعی بر اساس برخی مبانی از جمله جمعیت ارایه می‌شود، با این حال شهر طبس به واسطه مشکلات خاصی از جمله بعد مسافت با مرکز استان و شهرهای دارای امکانات و برخورداری از موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص باید از این فصل بندی خارج شود و تجهیزاتی فراهم شود تا لازم نباشد مردم منطقه برای کارهای ابتدایی و ساده به مرکز استان مراجعه کنند.

 وی با بیان اینکه در این بازدید متوجه شدم که درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان از نظر پزشک متخصص در مضیغه است، گفت: هرچند که این مجموعه دارای سه پزشک عمومی است و پزشک چهارم نیز از اول اردیبهشت ماه شروع به کار خواهد کرد، ولی اگر بتوانیم پوشش تخصصی و پزشک متخصص هم تامین کنیم، توانسته‌ایم گام موثری در کاهش هزینه‌هایی که به مردم تحمیل می‌شود، برداریم.

 وی با بیان اینکه تامین تجهیزات مورد نیاز از دیگر برنامه‌هاست، اظهار کرد: آزمایشگاه این درمانگاه آزمایش‌های روتین و اولیه را انجام می دهد ولی دستگاهی است به نام اتوآنالیزور که باید تامین شود تا بتواند آزمایش‌های تخصصی را نیز انجام دهد، که همینجا قول می‌دهم که ظرف حدود سه هفته تامین شود.

 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از دیگر برنامه‌های سفر خود را ایجاد امکانات رفاهی برای پرسنل و استفاده از امکانات ورزشی موجود در شهر برای پرسنل خبر داد.

 حافظی در خصوص نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: این یک تکلیف شرعی و قانونی است که به عهده حوزه‌های اقتصادی کشور است و تامین اجتماعی هم به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی احساس تکلیف می‌کند. در همین راستا نشستی را در روزهای 24 و 25 فروردین ماه با مدیران عامل شرکتهایمان که فعالیت‌های اقتصادی دارند، خواهیم داشت و جمع بندی می‌کنیم که در چه حوزه‌ها و ابعادی چه برنامه‌هایی تا آخر سال انجام شود.

 وی با بیان اینکه یکی از ایده‌ها این است که چرا کارگاه‌ها باید هرماه ملزم شوند تا برای پرداخت حق بیمه به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند، تصریح کرد: در همین راستا زیرساختی تهیه خواهد شد که طی آن کارفرما از محل شرکت یا از منزل لیست بیمه‌ای خود را ارائه و پول آن را نیز حواله کند.

 وی مشکلات موجود در خصوص تاخیر ایجاد شده در بیمه قالیبافان را نیز شناسایی کرد و گفت: این امر تا پایان سال 1388 به میزان 21 هزار و 500 میلیارد تومان بار مالی داشته است که اگر منابع آن تامین شود مشکلی برای اجرا نخواهد بود.

 دکتر حافظی همچنین در حاشیه این برنامه گفت: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مبلغ 21 هزار و 500 میلیارد تومان است که در لایحه بودجه سال 90، هفت هزار میلیارد تومان آن پیش‌بینی شده است.

 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در حاشیه این برنامه در خصوص بدهی این سازمان به داروخانه‌ها به خبرنگار ایسنا، گفت: در سال گذشته گام خوبی را برداشتیم و هفت ماه بدهی‌مان را یکجا به داروخانه‌ها، پزشکان و دندانپزشکان پرداخت کردیم که قدم خوبی بود و این چند ماه تاخیر را نیز به روز می‌رسانیم.

کد خبر 131640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز